Nooit meer Center Parcs

Wij hadden in juli ter gelegenheid van ons 30-jarige huwelijk een weekendje weg geboekt begin december, met onze kinderen en kleinkinderen. Net omdat het makkelijk was met die kleine kids, kozen wij voor een vakantiewoning in Center Parcs Eifel. Mooie streek, mooi park, kortom…het zou weer plezant worden. In juli nog een voorschot betaald, en in september het resterende bedrag.

Vorige week echter kregen we telefoon van één van de medewerksters van Center Parcs, met de mededeling dat door onderhoudswerken het park waar wij ons weekendje boekten, gesloten is in de door ons gekozen periode. Of wij graag een ander park of andere periode zouden willen boeken. Wat we hebben afgeslagen, want het was al puzzelen om een passende datum te vinden, en de Eifel hadden wij zorgvuldig uitgekozen en wilden nergens anders boeken. Dus gaan ze ons het reeds betaalde bedrag terugstorten.

Ik heb wel m’n bedenkingen bij hun manier van werken. Men laat eerst mensen boeken en vooraf de verschuldigde som betalen. Maar als je de pech hebt dat er wat weinig boekingen zijn die periode kan jouw uitje zo maar geannuleerd worden omdat zij ervoor kiezen om dan onderhoudswerken uit te voeren.
Ik heb toch maar eens geïnformeerd bij consumentenorganisatie Test Aankoop of we daar geen schadevergoeding kunnen voor eisen. Wordt vervolgd…

Center Parcs? Nooit meer!

Groetjes,

Billy

26 thoughts on “Nooit meer Center Parcs

  1. Wij gaan al eeuwen niet meer naar CP maar naar Landal. Daar is het net iets minder groot van opzet.
    Wij hebben bij CP een keer gehad dat we na aankomst alles hadden ingeruimd en vervolgens iemand van het management op de stoep stond, of we alsjeblieft van huisje wilden ruilen. Mijn man is altijd zo meegaand als de pest, maar dit keer weigerde hij. Hij had een heel lange drukke week achter de rug en was blij dat hij de vrijdag in Zuid-Limburg gehaald had. Ze probeerden ons nog over te halen met kortingbonnen en een gratis etentje in het parkrestaurant, maar mijn man hield zijn poot stijf.
    Ik hoop dat je recht hebt op een schadevergoeding!

  2. Het is overal hetzelfde Billy.Ik betaalde een waarborgsom van 150 euro en zou die bij vertrek terug betaald krijgen maar rond het beloofde uur waren ze gesloten.De som zou binnen de 6 weken teruggestort worden maar heb ze nog niet terug ontvangen dat wordt weer telefoneren naar Molenheide.

    • we keken niet naar een alternatief, willen eerst afwachten of we de som terugbetaald krijgen, en of ze dan soms een tegemoetkoming voorstellen…
      Met booking.com hebben wij zeer goede ervaringen trouwens!

  3. Een rare gang van zaken inderdaad. Men wil het park voor de kerstdagen natuurlijk spik en span voor elkaar hebben, dus moeten mensen die in de periode daarvoor hebben geboekt maar ff wijken … daar wordt je nie blij van nie.
    Benieuwd wat de consumentenorganisatie Test Aankoop gaat ondernemen …

  4. ik snap dan weer jouw redenering niet hoor, John. Mogen zij dan zomaar over ons geld beschikken (en dat van ongetwijfeld véél meer mensen), om daarna alles zonder kosten te annuleren? Lijkt me nogal frauduleus hoor!

  5. Een kleine tegemoetkoming is wel op zijn plaats want di soort onderhoudswerkzaamheden lijken mij van te voren gepland. Of het moet toevallig zo zijn dat de vorige huurders het huisje hebben uitgeleefd maar daar geloof ik niet zo in…..
    Zit je op twitter? Helpt weleens als je daar je ongenoegen uit. Reageren ze sneller op je klacht. Helaas heb ik met tele2 hetzelfde moeten doen. Op telefoontjes, mailtjes werd niet gereageerd alleen dat het in behandeling werd genomen en daarna niets meer. Toen ik begon te klagen op twitter over #tele2 kreeg ik binnen een paar minuten een direct massage en hadden vanaf dat moment gewoon contact. #dekrachtvantwitter

dit vind jij er van...

