Weekendverslag 10 t/m 12 oktober

Vrijdagnamiddag vertrokken we netjes op tijd, en we hadden geluk in het verkeer onderweg. Op de Brusselse ring was het relatief rustig en hadden dus nauwelijks oponthoud. Rond Luik hebben we een tijdje moeten aanschuiven waar er aansluitingen waren op andere autosnelwegen, maar al bij al viel het wel mee.
Toen we aan ons vakantiehuis waren aangekomen hebben we alle bagage uitgeladen, en begonnen we aan ons quizavondje. Ik had enkele thema’s voorgesteld voor elk koppel, waaruit zij elk 10 vragen moesten stellen. Wij hadden “bier en gastronomie”, en omdat er ook geproefd moest worden stelde ik voor om ons te laten beginnen. Zo hadden we spel en apero in één… 😉
Nadat ook 2 andere thema’s aan bod gekomen waren, werd het tijd om te eten. Wij hadden de dag voordien 2 ruime potten varkenswangetjes bereid, en er werd duchtig van gesmuld.
Na het eten nog wat quizvraagjes opgelost, voor het bedtijd werd.

Zaterdagmorgen ontbeten, en daarna gingen we huurfietsen ophalen om de hele dag te fietsen. Ik had een rondje rond alle Voerense dorpen uitgestippeld, met enkele pittige beklimmingen onderweg. Ik heb die met de racefiets overwonnen, al de vrienden hadden voor een elektrische fiets gekozen… gelukkig maar.
Een eerste stop onderweg was bij Green Valley in Teuven, waar wij een spelletje boerengolf speelden. ’s Middags hadden we ons middagmaal in café Modern, waar we heerlijk in het zonnetje buiten ons aperitiefje hadden.
Daarna zetten we onze fietstocht verder. Op een boogscheut van onze vakantiewoning echter reed ik lek. Grote pech toen ook bleek dat een reservebandje dat ik bij had, eveneens lek bleek! Er zat niks anders op dan dat één van de vrienden mijn wiel meenam naar de fietsenverhuurder om daar een nieuwe band op te monteren, en dan terug te keren. Omdat we dan al veel tijd verloren hadden, en de huurfietsen tegen 17u moesten terug zijn, besloten we om onze fietstocht te staken. In de plaats daarvan deden we een terrasje aan van één van de horecazaken van ’s Gravenvoeren, wat natuurlijk ook geen slecht idee was.
’s Avonds zetten we onze quiz verder, waarin uiteindelijk vrouwlief en ik duidelijk de sterkste bleken (ahum…).

Zondagmorgen na het ontbijt alles weer inpakken, afrekenen met één van de eigenaressen van de woning, en daarna de wagen in naar Hombourg. Daar werden we opnieuw uiterst vriendelijk ontvangen door Roy Eussen in Hombourgeois. Zijn vader gaf ons een woordje uitleg bij het artisanale stroopstoken, wat Roy rond deze tijd zo’n 8-tal weken bezig houdt. Via een verhelderend filmpje werden wij er duidelijk op gewezen dat dit een heel zware bezigheid is, die je voor een langere periode niet zou volhouden. Na het proeven van de artisanale stroop (die voor 60% peren en 40% uit appelen bestaat), mochten we aanschuiven aan een rijk gevulde tafel voor het middagmaal. Na het eten reden we huiswaarts, waar we na het uitladen van onze bagage nog wat napraatten over ons erg geslaagde weekend bij mijn broer en zijn vrouw.

Groetjes,

Billy

28 gedachtes over “Weekendverslag 10 t/m 12 oktober

    • oei, dat heb je verkeerd begrepen, Lutje. Ik reed met mijn eigen racefiets. En mijn vrouw en mijn broer hebben zélf een elektrische fiets. Er waren dus maar 7 elektrische fietsen die we huurden.
      Ik was er zelf toch niet goed van dat ik nét op zo’n moment lek reed. Het was al een hele tijd geleden dat ik nog lek gereden was, en dat dit nu uitgerekend op ons vriendenweekend gebeurde was wel eventjes een domper voor mij

  1. Zelfs de quiz gaat over bier en gastronomie. LOL.
    Een eigen lekke band als reserve is irritant. Vergeten te plakken misschien? Nou ja, jullie hebben genoten met elkaar. Het weer zat ook nog mee… Laten we vooral de goede dingen tellen!

    • mijn reserveband was een nieuw exemplaar hoor, Mirjam. Hoe daar een gat in gekomen is weet ik niet…van ouderdom misschien? Want het was al lang geleden dat ik nog ’s lek reed

dit vind jij er van...

