Ik heb iets te vieren…

want ik ben nu 10 jaar aan het bloggen!

In 2004 startte ik met loggen, toen nog een stout 18+ log bij web-log.nl. Geleidelijk aan is mijn log geëvolueerd naar een meer persoonlijk dagboek. Eind 2010 besliste ik om over te stappen naar WordPress, een beslissing waar ik nog steeds heel tevreden over ben. Vooral na de desastreuze migratie van web-log.nl naar weblog.nl enkele maanden eerder.
In die periode zag ik vele loggers hun eerste stapjes maken in weblogland, maar ook vele loggers stoppen. Ook enkele daarvan van wie ik nooit gedacht had dat ze er genoeg zouden van krijgen.

Intussen is het een echte verslaving geworden. Zelf logjes schrijven, voornamelijk over mijn dagelijkse leven, ook al heb ik nooit de behoefte gevoeld om daadwerkelijk dagelijks te loggen. Al heel wat kunnen meekijken in iemand anders leven, maar intussen ook heel wat blootgegeven van het mijne. Ok, persoonlijke foto’s zal je niet vinden, dit log blijft op dat gebied nog anoniem, zoals ook Billy niet mijn échte naam is. Maar verder hebben mijn bezoekers al een goed beeld van wat mijn leven inhoudt. En dat maakt het loggen zo interessant. Meegluren in andermans leven. Lief en leed met elkaar kunnen delen.

Bij de logs die ik volg gaat mijn voorkeur uit naar hetzelfde soort “persoonlijke” logs, want het intrigeert me altijd wat andere mensen zoal beleven. Ik probeer ook om zoveel mogelijk een reactie achter te laten bij de logs die ik lees, ook al is dat niet altijd evident. Op sommige logjes kan je geen zinnige reactie geven, en dan laat ik het liever zo, dan een nietszeggende reactie achter te laten.

Ik heb al het genoegen gehad om enkele loggers ook in het echt te ontmoeten, en dat is wel aangenaam. Dan kan je eens toetsen of het beeld dat je van iemand hebt, ook in werkelijkheid een beetje overeenstemt.

Ik hoop nog jaren te kunnen doorgaan met dit log, en jullie logjes te blijven volgen.
Ik sta ook altijd open voor suggesties en vragen… 😉

Liefs!

Billy

28 gedachtes over “Ik heb iets te vieren…

  1. Al reageer ik ook niet altijd Billy, lezen doe ik de verhalen over je belevenissen vrijwel altijd en wat die aangeboden hulp van jou betreft, ik kan getuigen dat je het ook doet, waarvan akte. ;-).

  2. wat een prachtige mijlpaal billy,
    jawel hé, meekijken in iemands leven…
    meedelen, meeleven, fijn is dat, je wordt een soort familie, een wel héél grote familie:-)

    proficiat billy,
    ik ben blij dat ik je heb ontmoet, en ik hoop dat je nog jaren meegaat,
    in deze snelle wereld,

    xxx

  3. Zo, tien jaar!! Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum.
    Ik vind het ook altijd erg leuk om persoonlijke blogs te lezen.
    Wat leuk dat je ook al een aantal bloggers in het echt bent tegen gekomen. Tot nu toe is mij dat nog niet overkomen. Misschien als er ooit eens een blog meeting gehouden gaat worden 🙂
    Ik wens je in ieder geval nog een hoop mooie blog jaren toe!!

  4. 10 jaar bloggen is niet niets. Er zullen er zoals je zegt velen gekomen en weer weggegaan zijn in blogland. Ik ben zelf al bezig van eind 2006 en er is veel veranderd in die jaren, Proficiat en nog vele jaren met plezier bloggen Billy.

  5. Dat is wel een felicitatie waard! Ik ben nu 6 jaar bezig. Al wordt het wat minder de laatste tijd. Geen idee of ik het 10 jaar volhoud. Maar ik blijf je met plezier volgen.

  6. Van harte Billy. 10 jaar is een hele prestatie. Ik blog inmiddels sinds 2002 of 2003, maar telkens met tussenpozen. En mijn archieven heb ik niet altijd goed bewaard dus die zijn verloren gegaan. Dus je moet koesteren wat je hier aan historie hebt opgebouwd. Ik hoop dat je doorgaat met bloggen….

  7. al 10 kaarsjes??
    maar, billyke toch .. je wordt oud?? 😆

    een dikke proficiat van mijne kant en ik hoop dat we hier nog héééééééééééééél veel jaren mogen komen smullen en smekkelen van je blog en va, al het lekkers waarmee het gevuld is! 🙂

  8. FELICIDADES Billy en gewoon lekker doorgaan op de manier die jou het meeste ligt. Dat doen m’n lief en ik ook. In januari 2015 bloggen wij ook 10 jaar. Eerst bij weblog.nl en sinds september 2011 bij blogspot.com en dat willen wij nog wel even blijven doen.
    Grtz Mara

  9. Proficiat..10 jaar da’s niet niks.Ik ben in 2005 begonnen op het seniorennet maar nadien over gestapt naar WordPress dat me best bevalt.Laat de verhalen maar komen Billy.Ik blijf je volgen.

  10. Gefeliciteerd Billy! Volgens mij was je net ietsje vóór mij aan het bloggen geslagen. In het begin had ik er meer ‘schik’ van dan nu, vooral in de zomermaanden heb ik sterk de neiging om te stoppen. Kreeg afgelopen maand zelfs een melding van het Digital Millennium Copyright Act (DMCA) “dat bepaalde inhoud in uw blog inbreuk zou maken op het auteursrecht van anderen” en mij werd verzocht dit logje met bepaalde inhoud aan te passen of te verwijderen en zo niet dan kan zelfs mijn account beëindigd worden (dat logje ging over een wokchinees die smaakversterkers gebruikt en voor die smaakversterkers ben ik allergisch pfffff) …. nou, dan is bloggen echt niet meer leuk; steeds moeten afwegen of je het wel kunt publiceren, dat is zó niet spontaan 😦
    Ok, een vraagje dan: mis je de 18+ logjes van toen? 😉 😉

  11. Hee Billy, gefeliciteerd!!
    Ik ken jou nog uit de stoute 18+weblog tijd. Zelf vier ik 1 september a.s. het 10-jarig jubileum. Moet zeggen dat ik de laatste tijd niet erg actief meer ben, maar dat heeft zo zijn redenen.
    Hoop wel weer meer actief te kunnen worden, zeker ook met lezen van collega’s.
    Op naar de volgende 10 jaar Billy!

dit vind jij er van...

