Eerste vakantiedagen

Het zat er al meteen op tijdens mijn eerste vakantiedagen!

Donderdag mocht ik in de namiddag naar een receptie op het werk, waarin ook onze grote baas zijn zegje deed en ons een heerlijke vakantie toewenste. Bij terugkomst kwam ik mijn schoonbroer en zijn vrouw tegen die aan het fietsen waren, en deed teken dat ze mij mochten volgen naar huis als ze zin hadden in een glas. Ze hadden de wenk snel begrepen… 😉

Eenmaal thuis stond de barbecue al te wachten, en kon ik enkele hapjes klaarmaken bij onze drankjes. Kort daarop verschenen ook schoonzus en man, gevolgd door een vriendin, en onze dochter en schoonzoon. Ik had duchtig mijn werk aan de barbecue om ons allen een maaltijd te bereiden. Mijn eerste vakantie-avondje was dus al druk verlopen.

Gisteren zijn vrouwlief en ik naar Veurne gereden met de wagen en de fietsen achterop.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Daar maakten we een fietstocht van een goeie 50 km. Ondanks we een stuk aan zee reden, was het echt té warm om volledig te kunnen genieten van het fietsen. We waren allebei dus blij dat we terug aan onze wagen waren, en we met de frisheid van de airco naar huis konden rijden. We zijn nog bij onze beste vrienden langs geweest, om daar de laatste kilometers van de Tourrit te bekijken op tv. En we realiseerden ons dat de renners daar in quasi dezelfde warmte die vreselijke cols op moesten rijden.

’s Avonds zijn vrouwlief en ik dan gaan eten in het restaurant van schoonzus en vriend. Heerlijk genoten van het businessmenu, met vitello tonnato als voorgerecht en een gemengde vleesbrochette als hoofdgerecht. Vanzelfsprekend begeleid van bijpassende wijntjes.

Straks verwachten wij onze vrienden voor het apero. Ik denk dat dit een bijna dagelijkse gewoonte zal worden de komende weken… 😉

Groetjes,

Billy

12 gedachtes over “Eerste vakantiedagen

  1. Knap dat je nog bent gaan fietsen Billy.Ik was onderweg voor mij vrijwilligers werk in Gent bij de brandweerschool maar heb beslist bij zulke hitte verstek te laten gaan in het vervolg.Ik werd er ziek van.
    Knap dat jullie de fietstocht toch hebben uitgereden.Respect.Dat doe i!k je niet na.

dit vind jij er van...

