Over en out

Het heeft zaterdagavond niet mogen zijn…onze Rode Duivels liggen eruit. Toch mogen ze met opgeheven hoofd het tornooi verlaten, en hebben we er hoop op dat er binnen enkele jaren een nog sterker team staat. Argentinië heeft me wel teleurgesteld, na het doelpunt bleven zij maar traag en zielloos spelen, en deden niks anders dan tijd rekken…ergerlijk! Maar ja, het resultaat télt.

Zondagmiddag zouden wij naar Picknick in het park gaan, georganiseerd door het plaatselijke Davidsfonds, met als doel de mensen van ons gehucht samen te brengen bij een etentje in openlucht. Jammer genoeg werd slecht weer voorspeld, zodat wij het zekere voor het onzekere namen, en een plaatsje reserveerden in een restaurant in de buurt. Met onze beste vrienden kwamen wij terecht in het Bourgondisch Kruis in Wakken, waar wij uitermate vriendelijk ontvangen werden door de gastvrouw, én een uitstekende maaltijd kregen voorgeschoteld! Een voorbeeld voor andere zaken!

Daarna gingen we bij onze dochter langs, waar we in afwachting van de aankomst van de tourrit een partijtje wiesden. En alweer werd mijn portemonneeke aangevuld, het puilt nu al zo uit!

Vandaag moest ik met de wagen naar de garage voor onderhoud. Terwijl de techniekers zich over onze wagen ontfermden, nam ik de beschikbare fiets om richting centrum Kortrijk te rijden. Daar was het duidelijk dat de vakantie begonnen was, want het was er ontzettend druk, en vooral in winkelcentrum K kon het (jonge) volkje z’n hartje ophalen aan het shoppen. Nadat ik de wagen weer ophaalde kon ik net op tijd thuis zijn voor de eindspurt in de Tour, en zag ik Marcel Kittel indrukwekkend als eerste de meet oversteken. En dan vlug het resultaat en de stand in onze Tourprono doorgemaild naar alle deelnemers. Het is duidelijk dat ik enkele weken weet wat gedaan… 😉

Groetjes!

Billy

16 thoughts on “Over en out

  1. De vakantie is begonnen nu zal het overal een stuk minder druk worden.Hopelijk blijft het weer goed zodat de thuisblijvers ook in eigen land kunnen genieten van zon en zee.

  2. Spijtig dat het afgelopen is voor de duivels…ik was een vurige supporter (vanuit de zetel) 😉
    Super dat er niets aan de hand is met je longen, nu kan je heel gerust adem halen 😀

  3. Volledig mee akkoord wat onze Rode Duivels betreft en Argentinië was echt flauw! Echt jammer!
    Zoetie is ook een Tour de France-volger… dus Kittel heb ik ook over de meet zien gaan… hop naar de volgende rit.

  4. We zullen de Argentijnen inmaken morgen, mede namens Belgie!
    (dat hoop ik dan he haha)
    Je lekkere etentje maakte het weer een beetje goed!
    Voorlopig kun je aan de tour je hart ophalen Billy!

  5. Jammer voor België inderdaad, het zou leuk zijn geweest Nederland en België samen in de halve finale. Maar jij hoeft je de komende weken niet te vervelen merk ik wel. Niet dat je dat ooit doet.. 😉

  6. De Rode Duivels hebben hun best gedaan, daar heeft het niet aan gelegen. Menukaart bij het Bourgondisch Kruis ziet er smakelijk uit, jammie 😛
    Veel plezier bij het kijken naar de Tour en vanavond Argentinië – Nederland … spannend!!

  7. Jammer voor de Duivels, maar eigenlijk kan het voetbal me geen bal schelen. Doe mij maar de tour, wat dat betreft worden het weer heerlijke weken!
    na mijn glorieuze overwinning, vorig jaar, bungel ik nu ergens onderaan. of ‘hang ik aan het elastiek’ zoals we hier zeggen.
    mooie overwinning van Boom vandaag in een prachtige etappe.
    jammer van Froome, Cavendish en Schleck, maar ja: de Tour wacht op niemand 😉
    ga jij nog kijken als ze in Belgie rijden? of hou je het bij de tv.
    Hoe dan ook: veel tourplezier!

dit vind jij er van...

