Werkloos weekje

Ik heb deze week nog niet moeten werken, het gaat niet zo goed op het werk en er is af en toe economische werkloosheid. Zoals deze week dus.

Een voordeel ervan zou zijn dat ik wat vaker zou kunnen fietsen om mijn conditie op peil te houden, maar door het slechte weer in het begin van de week kwam daar tot gisteren niks van. Gisteren heb ik dan toch kunnen profiteren van de weersverbetering, en kon ik deelnemen aan Otegem-Geraardsbergen-Otegem, georganiseerd door de club van ons dochters’ schoonouders. Ik stond al om 7u30 klaar aan de startplaats, en na een redelijk vlakke aanloop begon het serieuzere werk. Eenmaal in Ronse kwam er geen eind meer aan de hellingen (en gelukkig ook afdalingen) die ons naar Geraardsbergen leidden. Bovenop de Muur kregen we de bevoorrading, en daarna kwam er opnieuw een terugtocht naar Otegem door de Vlaamse Ardennen. Een erg lastige tocht, met 110 km op de teller.

Gisteravond waren we uitgenodigd bij mijn broer, om een glaasje te drinken op zijn verjaardag. Die is pas zaterdag, maar dan moeten we met onze vriendenbende al naar vrienden en dus besloten broer en schoonzus om ons dan maar gisteren uit te nodigen.

Straks gaan we met dochter, schoonzoon en kleinzoon richting Bornem. Daar gaan we een (vlak) fietstochtje maken door het Scheldeland. En vanavond gaan we dan voor de eerste keer dit jaar onze barbecue aansteken.

Ik wens jullie alleen een heel fijn weekend toe!

Liefs,

Billy

24 thoughts on “Werkloos weekje

  1. Goed dat je het zo positief ziet Billy. Inderdaad kun je zo’n werkloos weekje voor bijvoorbeeld sport gebruiken. Genoeg mensen zouden hun hoofd laten hangen, maar jij lost het beter op. Vandaag wordt het ook helemaal top om te fietsen.

  2. Bbq, da’s nu eens goed idee si, maar hier doen we het niet veel, mijn man is niet geschikt als bbq-man en dan moet ik uiteraard alles zelf doen en dat zie ik niet altijd zitten!

  3. Enerzijds is die economische werkloosheid niet fijn, anderzijds geeft het wel tijd om de fysiek bij te werken. Respect voor je fietstochten. In het vlakke land hier in het Noorden zouden we niet gewend zijn een helling onder onze trappers te krijgen. Alé ja, ik toch niet 🙂

  4. De reden waarom je niet hoeft te werken is niet mooi. Gelukkig geeft het je wel vrijheid om je sportieve hobby’s uit te oefenen, dat maakt dat je je geestelijk ook beter voelt.
    Dat de door de BBQ bereide etenswaren je maar mogen smaken, Billy!

  5. Een dagje, desnoods een week, economische werkloosheid kan soms eens plezant zijn maar het moet niet blijven duren.
    Ferme fietstocht alweer, met de conditie is niets mis 😉

  6. Eén of twee weken economische werkloosheid lijkt me geen probleem, want je benut je tijd goed om te fietsen. Hopelijk ben je gauw weer aan de slag want op jouw leeftijd onvrijwillig thuiszitten kan op den duur niet plezant zijn 😉 .
    Grtz Mara

  7. Dat is niet plezierig dat het niet goed gaat op je werk, maar op zich wel een mooie oplossing zo. Jee….ff 110km fietsen zeg, pfff! Ik neem mijn petje voor je af!
    En, was de bbq geslaagd? Wij hebben al een paar keer gebarbecued, heerlijk en gezellig! Fijne dag verder!

  8. Economisch werkloos, dus je wordt dan door den dop uitbetaald, vermoed ik. Op het eind van de maand zul je daar niets van voelen maar bij de belastingen wel, ik heb ooit 2 maanden moeten doppen en dat was de eerste keer in mijn leven dat ik moest bijbetalen aan de belastingen, anders trek ik altijd terug. Er is leuk fietsweer op komst, profiteer ervan.

  9. Economische werkloosheid. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Een week of wat zonder werk moet wel kunnen denk ik, als het maar geen gewoonte wordt! Je hebt je tijd plezant besteedt. Beter kan een mens het niet doen!

dit vind jij er van...

