The Eagles – Hotel California

Nadat vrouwlief zaterdagavond vol bewondering had gestaan voor Marco Borsato, was het gisteren mijn beurt om het Sportpaleis te bezoeken. En wel voor het bezoek van één van de meest legendarische groepen die er momenteel nog optreden: the Eagles.

De huidige concerttour van the Eagles draait rond hun geschiedenis, van begin tot waar ze nu staan. Oude klassiekers uit hun beginperiode werden met de nodige uitleg erbij, afgewisseld met recentere songs. De heren zijn natuurlijk al een jaartje ouder, en dat laat zich af en toe wel horen. Maar voor de liefhebbers kan en mag het, en die hebben van een fantastische avond genoten. En het deed me deugd om te zien dat zowat alle leeftijden vertegenwoordigd waren, van twintigers tot tachtigers. Nogmaals een bewijs dat muziek alle leeftijden kan overstijgen en tijdloos blijft.

Hotel California is één van hun bekendste liedjes, en (terecht) ook één van hun populairste. Niet te verwonderen dus dat deze song het eerste bisnummer van de avond werd, én enthousiast onthaald werd door de menigte…

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

 

36 gedachtes over “The Eagles – Hotel California

  1. Altijd goed om zo’n groepen te zien die doen wat ze geacht worden te doen. Zeker als ze hun klassiekers niet vergeten. Morgenavond sta ik ook in het Sportpaleis voor een andere legende: Prince !

  2. Ik kan hun muziek ook erg smaken. Zelf ben ik geen mens om me in zo’n massa te begeven (om nog van het ‘lawaai’ te zwijgen, want met tinnitus wordt muziek overstemd met ongewenste fluittonen), maar blij dat jullie ervan hebben genoten !

  3. O ja, hotel california, eens van de eerste lp’s die ik kocht! Ik kan het nummer nu nog volmonds meezingen. En ik hou nog steeds evenveel van die song dan vroeger! Moet inderdaad een geweldig optreden zijn geweest vol jeugdsentiment!

  4. Ze hebben mooiere nummers dan Hotel California ben ik van mening. Ze hebben zoveel muziek gemaakt en het gros van de mensheid kent de helft er niet van.

    • smaken verschillen, en daar heb ik alle respect voor hoor, Willy!
      Ikzelf vind Marco één van de beste Nederlandstalige artiesten, en een optreden van hem is altijd de moeite

  5. Marco Borsato: yak 😦 Ik zou daar nog niet naartoe gaan als ik geld toe kreeg. Moet kunnen toch? Jouw vrouw heeft in elk geval een fijne avond gehad!
    The Eagles vind ik top!

  6. A ja, dat klinkt als vanouds 🙂
    Marco heeft best leuke nummers, maar een heel concert? Eén keer heb ik dat meegemaakt met zijn concert ‘Wit Licht’ … echt swingend was dat niet :-/

  7. Een klein beetje jaloers ben ik wel op je. Je hebt 100% genoten begrijp ik. Mooi nummer heb je geuploaded. Zowel m’n lief als ik zijn fans van The Eagles. Onlosmakelijk verbonden met de 70’s, toen we jonge ouders waren.
    Grtz Mara

dit vind jij er van...

