Nieuwe plantjes

Vorige week hebben we met onze beste vrienden het nieuwe tuincentrum Famiflora in Moeskroen bezocht. Dat zou het grootste (of toch één van) tuincentrum van België moeten zijn, en vormt een serieuze concurrent voor Floralux in Dadizele, dat hier in de omgeving wijd en zijd bekend is. Famiflora is trouwens eigendom van één van de familieleden van de eigenaars van Floralux, maar een ruzie dreef hen uiteen.

Ik was op zoek naar nieuwe plantjes voor in onze potten aan ons zonneterras, en dit zijn ze geworden:

P1050334
miniatuurroos Teeny Weeny
P1050335
Witte beker (Nierembergia repens). Staat aan de voet van de miniatuurroos, en het is de bedoeling dat dit een mooi wit tapijtje ervoor vormt
Bellenplant (Fuchsia). Een kleurrijke variëteit van deze plant.
Bellenplant (Fuchsia).
Een kleurrijke variëteit van deze plant.
aan de voet van de fuchsia, staan enkele scheefkelkplantjes (Iberis Sempervirens), maar het is nog wachten op de schitterende witte bloemetjes
aan de voet van de fuchsia, staan enkele scheefkelkplantjes (Iberis Sempervirens), maar het is nog wachten op de schitterende witte bloemetjes
en tot slot nog een wit bloeiende plant, waarvan ik de naam nu kwijt ben (en ook het naamkaartje). Vreemd is dat er 2 volstrekt verschillende bladen aan deze plantjes zit. Wachten wat dit geeft... ;-)
en tot slot nog een wit bloeiende plant, waarvan ik de naam nu kwijt ben (en ook het naamkaartje). Vreemd is dat er 2 volstrekt verschillende bladen aan deze plantjes zit. Wachten wat dit geeft… 😉
en zo staan ze tussen de andere planten aan ons zonneterrasje
en zo staan ze tussen de andere planten aan ons zonneterrasje

P1050332

Groetjes!

Billy

29 gedachtes over “Nieuwe plantjes

  1. Hahaha, je kent alle namen zolang de kaartjes er zijn….net als ik 😀
    Nu al heel mooi Billy, wat zal het niet zijn als de plantjes goed aanpakken en gaan bloeien.

    • normaal gezien ken ik heel wat planten van naam hoor, Bea! Maar deze plant was niet echt een alledaags exemplaar, en zelfs na een zoektocht op internet ben ik nog niet wijzer geworden.

      Ik hoop dat ze een mooi kleurtje geven!

  2. ziet er mooi uit billy, al zul j e op de bloemetjes van de iberis nog wel even moeten wachten,
    de plant waarvan je etiket kwijt is, lijkt op de malva, of kaasjeskruid,
    misschien gaat er dan een belletje bij je rinkelen?

    lekker genieten van je mooie planten billy,

    xxx

  3. …en met dit weer kan je ze ook nog iedere dag water geven….fuschia’s heb ik ook staan, ik blijf ze graag zien. Hier hebben we in genk : genker plantencentrum, het is daar druk, niet te doen….zelfs de parking is al te groot

    • je had mooie vooruitzichten voor morgen, awel geniet er van en ik lees ’t wel 😉 ik moet gaan stemmen en gaan werken, dus daar is niet zo veel aan, het is gewoon alledaags voor me morgen

  4. Ons zie je zelden in een tuincentrum. De meeste planten die je daar kunt kopen zitten vol chemicaliën en zo.. Erg slecht voor de bijtjes en de rest van het milieu.
    Veel plezier van jullie aankoop.

  5. Wat een ruime tuin, heerlijk!
    Ik zou ook zo graag een grasveldje hebben, maar het overleefd het niet bij ons. Nu lekker genieten. (en daar ben je goed in!)
    Ja, wel water geven natuurlijk.

  6. Hoewel ik dit zelf allemaal een beetje te netjes vind (‘k hou meer van wat ruigere tuinen) zijn de kleuren toch mooi bij elkaar gekozen. Roze is mijn lievelingskleur 🙂
    De naam van de plant die je kwijt bent, zou een geranium kunnen zijn (gezien de vorm van bladeren)?

dit vind jij er van...

