Weekendverslag 26 & 27 april – deel 1

Zaterdagnamiddag zouden vrouwlief en ik eerst gaan fietsen, maar het zag er écht niet zo’n lekker weertje uit, zodat we besloten om iets anders te doen.

Het was al een tijdje geleden dat we nog eens met ons caféboek op stap gingen, en ik stelde voor om ermee richting Gent te trekken. Twee vliegen in een klap, want ik wou ook al langer weer eens naar mijn favoriete stad.

Eenmaal in Gent aangekomen hadden we bijna evenveel tijd nodig om een parkeerplaatsje te vinden als om in Gent te geraken. Maar eens we dat hadden gevonden, in de buurt van het oud begijnhof, konden we onze geplande stadswandeling beginnen. Starten aan het Sint-Veerleplein aan de voet van het Gravensteen nestelden we ons eerst op het terrasje van ” ’t Einde der beschaving“.

't Einde
café ’t Einde (der beschaving) – foto internet

 

Daarna wandelden we via de Jan Breydelstraat en de Korenlei naar de Sint Michielsbrug vanwaar je het typisch Gentse beeld van de stad kan waarnemen: een zicht over de 3 torens nl. die van de Sint-Niklaaskerk, het Belfort en de Sint-Baafskathedraal.

Gent
Sint-Niklaaskerk, Belfort en Sint-Baafskathedraal in één zicht – foto internet

Voor de kathedraal gingen we links de Biezekapelstraat in om daarna terug links richting Botermarkt te komen. Daar namen we via de Belfortstraat richting Sint-Jakobskerk.

st jacobs
Sint-Jacobsplein – foto internet

 

Van daaruit naar de Vrijdagmarkt, en dan langs de Dulle Griet opnieuw naar ons beginpunt.

Dulle Griet (foto internet)
Dulle Griet – foto internet

Een kleine stadwandeling, maar waarbij je veel van de belangrijkste bezienswaardigheden ziet. En je enorm kan genieten van de bourgondische sfeer die er in deze stad altijd wel hangt.

Daarna namen we ons caféboek weer ter hand, en trokken we met de wagen naar de Kinépolis, waar er recht tegenover gelegen een binnenschip ligt dat nu ingericht is als praat-en eetcafé: de Planck. Het is er heel gezellig ingericht en je hebt een ruime keuze aan bieren, frisdranken en gerechtjes. Een aanrader voor wie het graag ’s origineel heeft!

’s Avonds een lekker rustig avondje thuis.

Groetjes,

Billy

21 gedachtes over “Weekendverslag 26 & 27 april – deel 1

  1. Vroeger echt veel in Gent geweest. De laatste jaren helemaal niet meer. Alleen Antwerpen doen we nog wel eens aan.
    Maar dat parkeren wordt overal een steeds groter probleem.

  2. Enigzins beschaamd moet ik toegeven dat ik Gent niet ken. Enkel nu Middelste erop kot zit (die dan bovendien er nog lyrisch over is, en zelfs geen caféboek nodig heeft blijkbaar 🙂 ) moet ik er toch wat meer tijd in een bezoek gaan insteken, lijkt me.
    Mooie fotochallenge trouwens 😉

  3. Oh, doet me meteen denken aan ons verblijf van drie dagen in Gent. Dat was super,super, super! Zelfs mijn dochter praat er nog over 😉
    Voor herhaling vatbaar, wat mij betreft.

dit vind jij er van...

