Bruce Springsteen – I’m on fire

In het weekend gebeurt het vaak dat ik ’s nachts wakker wordt en niet meteen weer de slaap kan vatten. Dan sta ik wel eens op en kijk ik wat tv. En dan is dat soms naar muziekprogramma’s die ik opnam. Zo keek ik afgelopen weekend naar de documentaire “Springsteen and I“, een schitterende getuigenis over welk een enorme impact Bruce Springsteen heeft op zijn talrijke fans. Een aanrader!

“I’m on fire” is één van mijn favoriete Springsteen-nummers, en dit is best een goeie live versie ervan:

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

24 gedachtes over “Bruce Springsteen – I’m on fire

  1. Gek misschien maar met Bruce Springsteen heb ik niet zoveel. Vind het allemaal iets te Amerikaans denk ik, wat te schreeuwerig allemaal. Toegegeven er zitten best aardige nummers tussen, maar vreemd genoeg pakt The Boss me niet.

  2. Ik heb de docu ook gezien. Was inderdaad de moeite waard. Ook best een indrukwekkende carrière vind ik. Dat slaapprobleem komt door je ploegendienst.

  3. Hij heeft echt wel een aantal klassiekers gemaakt maar ook ik heb er niet zo’n grote affiniteit mee. Wel vind ik zo’n docu’s interessant omdat ze vaak een kijk over de artiest geven die je normaal niet weet. Staat dus genoteerd 🙂

    • sorry Celine, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens hoor! In elk decennium vind je fantastische muziek, en ook tegenwoordig is er prachtige muziek te vinden. Ik probeer daar op mijn log ook aandacht aan te schenken

  4. Aan de ene kant ben ik het met Sunnyman eens, ik ben ook nooit Springsteen-fan geweest, maar dit is wél een heel mooi nummer om naar te luisteren. Een soort van guilty pleasure zeg maar 😉

    • Springsteen is een van de grootste misschien wel de allergrootste als het om fanbase gaat.Is te vaak met Dylan vergeleken.kan je totaal niet vergelijken.Springsteen is op het podium de allerbeste live act allertijden.uitgeroepen door rolling stone magazine.terwijl Dylan met zijn rug naar het publiek staat.Hij is niet vernieuwend geweest maar is al het goede van elvis,roy orbinson, the beatles ,micheal jackson ,wilson pickett.Zoals Obama ooit zei; I may be the president,butt he’s the boss.De enige artiest ter wereld die de afgelopen 4 decenia in elk decenia minimaal 1 nr 1 album in amerika heeft gehad en nummer 5 komt er ook nog aan.is elvis al voorbij met nr 1 albums in amerika alleen jay-z en de beatles nog voor hem.Een oprechter mens bestaat er niet.en dat is in muziek duidelijk hoorbaar…..een fan…

dit vind jij er van...

