Fabian

Gisteren waren wij, zoals duizenden Vlamingen in ons landje, in de ban van de Ronde.

Ietsje voor de middag kwamen de renners hier enkele kilometers verder voorbij, en wij gingen samen met dochter, schoonzoon en kleinzoon kijken. En we waren beslist niet alleen! Wat een menigte, en dat op een quasi onbelangrijk kruispunt in het parcours. Mensen die absoluut die “Flandriens” wilden aanmoedigen. De Ronde is ontzettend populair, dat mag duidelijk zijn. Dat is meteen ook de reden dat wij niet meer gaan kijken op één van de hellingen of kasseistroken,  het is gewoon véél te druk.

In de namiddag hadden we vrienden uitgenodigd om samen op tv de wedstrijd te volgen. Drie Vlamingen en één Zwitser maakten er een ongemeen spannende strijd van, die uiteindelijk toch beslist werd in het voordeel van de uiterst sympathieke Fabian. Het is hem gegund!

Groetjes,

Billy

25 gedachtes over “Fabian

  1. Af en toe zag ik op tv een flits van de koers (ik volg dat niet echt) en telkens lagen er renners op de grond of in een sloot. Even dacht ik dat er geen ene de meet zou bereiken 😀 Achteraf hoorde ik dan dat er ook een serieuze valpartij was waar een toeschouwster bij betrokken was.

  2. Heb flitsen op de tv gezien van de koers. Viel me inderdaad ook op dat het goed druk was. Wat me ook opviel waren de valpartijen, dat lijkt per jaar toe te nemen, ook in andere koersen.

    Met Cancellara staat er weeral een sterke winnaar in de boeken!

  3. Ah, jullie Vlamingen weten tenminste wat echt koersen en koersvieren is! Het lijden en afzien, het demarreren en winnen blijf ik het allermooist vinden. Zeker als je op tv nog een bekende heuvel ziet, die je zelf gefietst hebt 😉
    Terechte overwinning trouwens!

dit vind jij er van...

