Weekendverslag 13 t/m 16 maart

Het weekend stond natuurlijk bijna volledig in het teken van het huwelijk van mijn schoonbroer en zijn vriendin. Het was voor beiden een tweede huwelijk, en met dit huwelijk wilden ze financieel leed voorkomen mocht één van hen overlijden.
Het was vrijdag een heel mooi feest, waarbij de feestvarkens enorm genoten van elkaar én de aanwezige familie, vrienden en buren. Er werd duchtig gegeten, gedronken en gedanst. Wij hielden het uit tot 4u ’s morgens, al had ik wel nog uren kunnen doorgaan (maar dochter- en vrouwlief wilden absoluut huiswaarts).

Zaterdag wat langer uitgeslapen (begrijpelijk zeker?), en na het ontbijt zijn we bij onze vrienden langs geweest om relaas te doen van de voorbije avond. Na het aperitief werden we uitgenodigd om ook samen een hapje te eten, en daarna een partijtje kaart te spelen.
’s Avonds hadden wij 4 koppels vrienden op bezoek om samen kaasschotel te eten, vanzelfsprekend met een glaasje passende rode wijn erbij. En het al even passende gebabbel en gelach! Toch waren we blij dat we om middernacht iedereen naar buiten mochten leiden, en genieten van een zalige nachtrust.

Zondagmorgen stond er al een stralende zon aan de hemel, en dat was het sein om terug de racefiets uit te halen. In de omgeving stond de Construct-pijl geprogrammeerd, en aangezien het parcours vlakbij passeerde, ben ik daar op de route aangepikt. Ik zat dan op het parcours van 85km en heb die gevolgd tot aan de voet van de Oude Kwaremont. Ik had geen zin om die op te rijden (zou vast niet goed lukken na die zware dagen), en maakte een lusje om enkele kilometers verder opnieuw op het parcours te komen. Toen ik thuiskwam had ik 72km op de teller, dik tevreden! ’s Middags met dochter en schoonzoon gegeten, en daarna trokken we samen op de fiets naar mijn moeder voor m’n zondagse bezoekje. ’s Avonds naar het voetbal gekeken, en naar de laatste aflevering van het schitterende In Vlaamse Velden, en daarna het bed in voor een lange nacht.

Groetjes,

Billy

16 thoughts on “Weekendverslag 13 t/m 16 maart

  1. een welgevuld lang weekend Billy

    in zulke omstandigheden zou ik de Oude Kwaremont ook niet opgereden zijn- en anders trouwens ook niet..

    tja, het leven is nog zo kwaad niet….

    groeten

  2. Weeral een goed gevuld weekend gehad, leuk! Wat jammer van in vlaamse velden, dat het zo abrupt is gestopt, Ik zat nog met zo veel vragen. Kon niet geloven dat er geen aflevering meer komt!

  3. Ik denk dat mensen nu meer nog genieten van zo’n trouwfeest omdat dat minder gedaan wordt. Best wel een sociaal rijk gevuld weekend. Je zou al bijna naar de rust van de weekdagen beginnen te verlangen 🙂

  4. De Ouwe Kwaremont, als je niet oppast, rijd je op die achteruit… Soms is het wijs de uitdaging niet aan te gaan 😉
    Gefeliciteerd met het huwelijk van je schoonbroer. Jullie hebben met elkaar een mooie dag gehad, waar iedereen tevreden op terug kan kijken. Een uitstekend begin voor een huwelijk!

dit vind jij er van...

