Stromae – Alors on dance

Deze week is het weer “Week van eigen kweek” op mijn favoriete radiozender Studio Brussel. Dit betekent dat deze week enkel muziek van artiesten uit eigen land wordt gedraaid. Net als de vorige jaren wil ik jullie elke dag vergasten op een (favoriet) nummer dat diezelfde dag te horen was.

We kunnen er niet omheen, Stromae is al enkele maanden zowat dé populairste artiest van ons landje. Paul van Haver (zoals Stromae in werkelijkheid heet) bereikte met deze “Alors on dance” in meer dan 10 landen de hoogste regionen van de hitparades. En vorig jaar was hij het grote prijsbeest op de MIA’s.
Alors on dance heeft een aangenaam ritme, en nodigt ook daadwerkelijk uit tot een dansje. Allez-y!

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier

Mijn muziekcollectie: klik hier

14 thoughts on “Stromae – Alors on dance

  1. Ik vind stromae de revelatie van de laatste jaren, ik ben ook fan, misschien omdat ik ook van de muziek van Jaques brel hou en ik vind wel dat Stromae wel iets van Brel heeft!

    • ik ga hier niet beweren dat ik fan ben van Stromae, Carrie. Er zijn gewoon enkele liedjes die ik wel mooi vind.
      Ieder heeft z’n smaak, dat mag best persoonlijk zijn.

  2. Ik heb ook geen klik met de artiest en zijn muziek. En snap ook niet waar ze vandaan halen dat hij de nieuwe Brel is. Ook de Beatles kan je nooit vervangen, dus ook Brel niet. Mooi wat hij presteert maar voor mij hoeft het niet.

  3. Hij heeft het expressieve van Brel en ook doet hij mij af en toe aan Michael Jackson denken vanwege zijn dansbewegingen die ook weer volstrekt eigen zijn. Maar hij is bovenal zich zelf. Ik ben ook fan geworden. Heb kaartjes voor Ziggo Dome in november. Dat duurt nog even maar ik verheug me erop.

dit vind jij er van...

