Fietsen

Vandaag had men een mooie zonnige en droge dag voorspeld, ideaal dus om weer een tochtje met de racefiets te maken. Intussen heb ik dat al meerdere keren kunnen doen, en afgelopen weekend reed ik ook de openingsrit van de plaatselijke wielertoeristenclub, 75km. Het gaat dus lekker… 😉
Ook vandaag weer genoten van het sporten, al ging het wel ietsje minder. Maar het fietsen langs mooie, vaak verborgen stukjes natuur maakt veel goed. Een groot contrast met wat ik allemaal in de bermen zie liggen aan afval. Waarom kunnen zoveel mensen hun afval niet deponeren waar het moet? Wie betrapt wordt op het achteloos weggooien van een blikje, pet-fles of ander afval, zouden ze gepast moeten straffen vind ik. Een dagje wandelen langs die vervuilde wegen en daarbij alle afval verzamelen. Dan zouden ze eens beseffen waar ze mee bezig zijn…

Groetjes,

Billy

20 thoughts on “Fietsen

  1. Volledig akkoord met u Billy. Betalen heeft onvoldoende resultaat. Laat diegene die blikjes of flesjes weggooit… gewoon over een afstand alle zwerfvuil opruimen ,men zal dan wel eens meer nadenken voor men iets weggooit.

  2. Ik ben het helemaal met je eens Billy, ik erger me daar ook mateloos aan! Het is toch een kleine moeite om het in de afvalbak te gooien, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.

  3. Ze zouden na zo’n dagje wandelen veel aan afval verzamelen, dat is zeker. Maar degenen die het van zich af gooien zullen waarschijnlijk niet beseffen waar ze mee bezig zijn. Kwestie van normen en waarden, hè?

  4. Oké Billy, helemaal met je eens en hier in de bermen van de wegen lijkt het ook wel of ‘De Tour’ langs is gekomen. Volgens mij leren ze het van de tv, als je een wedstrijd kijkt dan zie je hoeveel er in de bermen wordt gegooid en goed voorbeeld doet goed volgen, wie betrapt hen nou?

  5. ik vrees dat het hoe langer hoe erger gaat worden met dat sluikstorten.
    de overheid pakt het volgens mij ook verkeerd aan. als men de burgers zou gaan betalen bij elke ingeleverde kilo afval, ga je niet veel meer vinden van afval langs de straat of in het bos, want dan zou het allemaal geld waard zijn. 😉

    heel veel fietsplezier, billy! 😀

  6. Ongelooflijk wat er van afval in de bermen ligt 😦 Ik vond die affiches langst de snelwegen wel goed waar opstond: Maar 1 blikje denken 2 miljoen mensen per jaar….al gaan ze waarschijnlijk niet veel zoden aan de dijk gebracht hebben.

  7. echt fietsweer gisteren,.

    .ook op de weekdagen krijg je meer en meer groepjes fietsers te zien..

    zaterdag is er een doortocht op de Muur, ,misschien ga ik wel eens kijken..

    en dat zwerfvuil getuigt van weinig respect voor de medemens..

    maar in sommigen steden moet je de vuilnisbakken wel gaan zoeken..

    groeten

  8. Het vreemde is dat mensen zich vooral asociaal gedragen wanneer zij zich onbespied wanen. Op kantoren is al jaren duidelijk dat zelfs een foto van de baas bij de koffiepot ervoor kan zorgen dat meer mensen hun bijdrage voor de koffie betalen dan zonder dat die foto er hangt. Misschien foto’s van de heer Teeven op diverse bomen en lantaarnpalen plakken? 😉

  9. Helemaal mee eens. Weet je wat het gekke is? Ze sjouwen het vol overal mee naartoe, maar als het leeg is, is het ze ineens te zwaar geworden… ’t Is hier niet anders, hoor.
    Goed bezig op de fiets! Dat er nog maar heel veel mooie dagen mogen komen 😀

dit vind jij er van...

