Weekendverslag 15 & 16 februari

Zaterdagnamiddag brachten wij een bezoekje aan mijn suikernonkel. Om te Nieuwjaren. Een jaarlijks terugkerende gewoonte, en die hadden we nog niet eerder kunnen doen omdat mijn tante enkele weken terug haar arm gebroken had, en ze liever geen bezoek hadden dan.

’s Avonds gingen we met vrienden naar Freek de Jonge kijken in de Schakel. Ik had er eerlijk gezegd vooraf geen al te groot vertrouwen in, maar achteraf was ik heel tevreden over de voorstelling. Veel gelachen met de soms wel bijtende humor van Freek, en ook een kippenvelmoment gehad toen hij het had over zijn ouwe collega Bram Vermeulen (vroeger samen in Neerlands Hoop) en dan een liedje van hem bracht.

Zondagmorgen eerst m’n gebruikelijke zwemuurtje en bezoekje aan mijn moeder. Tegen de middag gingen wij onze vrienden oppikken om samen te gaan eten. Rond deze tijd kan je niet om de Valentijnmenu’s heen, en die hadden wij dan ook in restaurant de Dobbel Rose. De vrouw des huizes, afkomstig uit Australiรซ, bediende ons heel vriendelijk, en het eten was uitstekend en overvloedig. Heerlijk genoten dus!
Daarna bij onze vrienden nog een namiddagje gekaart, en zo het weekend weer uitgewuifd.

Groetjes,

Billy

โ™ฅ

23 thoughts on “Weekendverslag 15 & 16 februari

  1. Freek tiens.. Doet die Vlaanderen nu ook al aan ? Ik zou er niet meteen voor kiezen maar soms moet je je laten verrassen. Mooi dat hij hommage brengt aan Bram want ze waren niet altijd de beste vrienden vroeger.

  2. Bram Vermeulen zegt mij iets…Freek de Jonge niet. Maar blijkbaar is dat geen groot gemis zo te lezen bij de reacties ๐Ÿ™‚
    Dat ziet er een heel gezellig restaurant uit en als bovendien het eten ook lekker is, wat moet een mens meer ๐Ÿ˜‰

  3. De eerste zin vind ik helemaal geweldig! En de benaming ‘suikernonkel’ helemaal. Je wenst toch iedereen een suikernonkel? De hele eerste alinea vind ik gewoon poรซtisch, als het begin van een boek..:-)
    Vroeger ging ik nog wel naar Freek ook toen hij nog met Bram was. Hij heeft ook een mooi boek geschreven, Zaans Veem, maar ik vind hem de laatste tijd wat ‘zuur’.

  4. Als ik alleen al naar Freek kijk, word ik al een zuurpruim, tenminste zo kijkt-ie wel. Fijn dat er nog iets te lachen viel!
    Het leukst vind ik de benaming: suikernonkel. Die ga ik onthouden ๐Ÿ˜€
    liefs Kakel

dit vind jij er van...

