Rotweer

Ik ben niet iemand die vlug sakkert op slecht weer, maar van mij mag het nu toch gaan ophouden met regenen. Toen ik dinsdagnamiddag vaststelde dat het er best redelijk fietsweer uitzag, besloot ik om mijn racefietsje op te springen voor een ritje. Na een half uurtje echter kreeg ik al het eerste gedruppel te verwerken, en het zag er naar uit dat het niet écht om een buitje ging. Dat bleek ook achteraf, want het ging steeds maar harder regenen, en dat bleef het ook de hele dag. Op die manier is fietsen natuurlijk niet plezant, en zo’n gepassioneerd fietser ben ik nu ook weer niet om in hondenweer buiten te sporten.

Komt daarbij nog dat het sinds vorige week bij ons binnen regent, gelukkig niet in het woongedeelte. De regen druipt langs het (verdwenen) voegwerk in de buitenmuur naar beneden, waar het de muur tussen onze garage en keuken vochtig maakt. Hopelijk heeft dat geen gevolgen voor onze onlangs geïnstalleerde keuken. Wij hebben de verhuurmaatschappij daar al van op de hoogte gebracht, maar ik vrees dat het nog maanden zal duren voordat er een effectieve herstelling volgt. Maar laten we positief blijven, het kan altijd nog slechter.

Alvast een fijn weekend!

Billy

21 gedachtes over “Rotweer

  1. En niets verveelt zo snel als regen vind ik.
    Gisteren ben in ook niet gaan fietsen in die regen, maar vandaag was het droog dus nu wel. Ik was juist voor de regen weer terug.

  2. Het zou idd heel jammer zijn als je nieuwe keuken al beschadigd zou zijn! En die regen, het is welletjes geweest, en met sneeuw hoeven ze nu ook niet meer af te komen; Laat de lente maar aanrukken!

  3. ja, we moeten de Britten niet benijden ..

    onophoudelijke regen voor het moment, morgen zou het droger worden en zou de wind luwen…

    met een beetje geluk, fietsweer Billy..

    prettigeavond

  4. Hopelijk duurt het niet al te lang alvorens ze met de herstelling beginnen…al gaan ze waarschijnlijk wachten tot het enkele dagen niet regent. Water kan best veel schade aanrichten, de Engelsen kunnen er over meepraten 😦

  5. Het kan altijd erger, arme Britten. Maar dat neemt niet weg dat jij er verschrikkelijk van baalt dat je niet gewoon even een stevig potje kunt wielrennen. Hopelijk zijn de voorspellingen voor de komende dagen wat beter. Houdt moed!

  6. Regen nodigt inderdaad niet uit om in te fietsen op een racefiets, daarbij is het nog link ook, en ik spreek uit ervaring. Toch heeft ook regen zijn aantrekkelijke kanten, maar lekkage is nooit lekker en gefet een hoop narigheid. Ik hoop dat het voor jullie meevalt!

  7. Ik heb een hekel aan regen. Ben er deze week ook een paar keer door overvallen. Maar ja, het kan inderdaad erger. Gelukkig regent het binnen bij ons niet. Dat is echt balen lijkt me. Hopelijk wordt het snel verholpen!

  8. Ja het is wel vervelend steeds die regen, zeker als je lekkage hebt.
    Maar in Engeland is het wel heel erg, zo zoetjes aan staat meer dan een derde van het land onder water.
    Ik hoop op een droog weekend Billy!

  9. Vandaag ledk het wel voorjaar. Hetvwerd tijd want xe hele afgelopen week leek het wel herfst! Veel wind en regen… Ik snap je humeur, Billy!
    Jammer van je fietstochtje…

  10. Ik ben driemaal doorweekt geweest dees week ! ik heb ook mijn mannen elke dag warme soep gebracht ! Mijn kippen leven in een moeras ! 😦 Koud is iets , nt is ook iets !

  11. de buienradar in ’t oog houden kan helpen bij het plannen van (fiets)uitstapjes, billy! gewoonlijk zitten ze er niet ver naast met hunne regen! 😉

    ohhh, vreselijk als dat water binnenkomt!
    ik hoop voor jou dat de herstelling héél snel uitgevoerd wordt en je inderdaad nergens schade gaat ondervinden!!

  12. Tja, veel kunnen we er niet aan doen, vorig jaar hadden we in deze periode een van de koudste periodes, nu is het af en toe al lenteweer (qua warmte). Gelukkig kunnen we op dit onderwerp blijven sakkeren. 🙂

dit vind jij er van...

