Weekendverslag 8 & 9 februari

Ons weekend stond weer helemaal in het teken van de gastronomie… πŸ˜‰

Vrijdagavond hoefde ik niet te werken, en kregen we vrienden over de vloer waarmee we weer heel wat gepraat, gelachen en gedronken hebben.

Zaterdagmiddag bij onze beste vrienden op het aperitief, in de namiddag kwamen zij naar ons toe om een gezellige kaartnamiddag te hebben.
’s Avonds werden we bij onze zoon en schoondochter verwacht voor een etentje met mijn broer en schoonzus, hun dochter en vriend en dan nog een nichtje van mijn vrouw en haar vriend. De jongelui waren uitgenodigd omdat ze geholpen hadden op de babyborrel van Lou, en mijn broer en ik omdat we zoons huis helemaal van een nieuw laagje verf hebben voorzien. Onze zoon had enkele wat groter uitgevallen hapjes gemaakt, zodat hij geen voorgerecht hoefde te maken. En die hapjes waren al heel lekker, beloofde voor het vervolg. En dat bleek ook, met een heerlijke rosbief, krielaardappeltjes in de schil en bloemkool met spekreepjes, allemaal jammies! Daarna nog een kopje koffie met zelfgemaakte chocoladetruffels.

Zondag hadden wij onze beste vrienden en hun dochter en haar vriend op bezoek om te eten. Vrouwlief had kalfsblanquette klaargemaakt, met prinsessenboontjes, erwtjes en wortelen. En frietjes en een lekkere rode wijn konden natuurlijk ook niet ontbreken… πŸ˜‰
Als dessert hadden we een kaasschotel voorzien.
Ook vrouwlief kreeg heel wat lof toegezwaaid en we aten dan ook allemaal ons buikje rond.
Daarna hebben we opnieuw de kaarten bovengehaald, en de rest van de namiddag gekaart.
’s Avonds werd de rest van de kaasschotel gepresenteerd, maar ik heb gepast…
Nadat ons bezoek naar huis vertrokken was, hebben nog rustig de volgende aflevering van de serie “In Vlaamse velden” bekeken, en daarna was het tijd voor bed.

Groetjes!

Billy

β™₯

30 gedachtes over “Weekendverslag 8 & 9 februari

  1. Allee, je buikje was weer rond, en je hebt genoten, dat is zaalig toch. Mijn hobbies zijn straf uitgedund, maar eten en drinken, kan ik nog altijd doen, maar ik beperk het wel voor mijn gewicht hoor. Want ik kan niet sporten.

  2. Hallo,
    Hoe je dat kan volhouden, dat is een raadsel. Wellicht wachten je nog enkele pijnlijke uren training om het overtollige gewicht kwijt te raken met het oog op de geplande fietstocht in de Ardennen. Wat ons nieuw onderkomen betreft, we plaatsen inderdaad geen link meer naar de foto’s, maar wie goed heeft opgelet, heeft bemerkt dat er nu telkens een slideshow werd gepubliceerd. Af en toe is het wel een paar seconden wachten.

  3. Hallo,
    In de Kempen was het vandaag zalig vertoeven, veel zon en weinig wind. Alleen op de terugweg naar Vlaanderen veel wind en regen… Inderdaad, de Westhoek telt ontelbare begraafplaatsen, in de Ardennen is dat even anders, maar daar werd natuurlijk niet zo lang gevochten.

dit vind jij er van...

