Zoektocht volbracht!

Toen ik weken geleden nog aan het verven was, hadden we besloten om de keukendeur die naar de garage gaat, ook aan de kant van de garage een nieuw kleurtje te geven. Maar bij gebrekkig licht was het niet evident om dat op een ordentelijke manier te doen. Ik besloot om onze staande lamp, een uplighter met halogeenlamp van 200 Watt, in de garage te installeren om bij te lichten. Toen ik de lamp wat wou naar beneden plooien echter, brak het bovendeel af! Klussen bleek dus meer klunzen… 🙂

Wij wilden dus op zoek naar een nieuwe staande lamp, want met slechts 2 eenvoudige lampadaires (tafellampen voor de Nederlanders), is het toch nét ietsje te donker in de woonkamer. Die zoektocht bleek niet zo makkelijk, want vrouwlief en ik hadden allebei enkele voorwaarden voor onze nieuwe lamp. Ik wou er geen meer met halogeenlampen, omdat dat échte energievreters zijn. En vrouwlief wou geen modellen met zo’n (stoffen) lampekap, zoals je tegenwoordig vaak ziet. We bezochten enkele winkels, maar vonden niet echt iets wat ons beiden bekoorde. Op internet uren aan een stuk gekeken, en uiteindelijk besloten we deze lamp van Philips te gaan kopen (klik op de afbeelding voor meer info):

myliving chu

Een moderne armatuur, die veel (warm) licht geeft.
Online kopen bleek niet mogelijk, je moest ervoor naar één van de officiële Phlips-dealers. Wij naar de dichtstbijzijnde zaak, waar ze de lamp (natuurlijk!) niet op voorraad hadden, en we ook niet eens konden kijken hoe ze er in werkelijkheid uitzag. Een verkoopster was zo vriendelijk om de lamp voor ons te bestellen via Philips, maar de prijs bleek zowat 50 euro duurder op hun catalogus van Philips (!) dan wat wij op de site hadden gezien. Na veel over-en-weer getelefoneer, konden wij de lamp toch aan de goedkopere prijs bestellen, en kregen er zelfs 15 % korting bij door de speciale “verlichtingsdagen” in de winkel. Een zaak gedaan dus!

Nu maar wachten tot we ze uiteindelijk kunnen zien branden hier…

Fijn weekend!

Liefs,

Billy

26 thoughts on “Zoektocht volbracht!

  1. Hallo,
    Wat een gedoe eigenlijk om aan een lamp te geraken. Overal vind je reclame en aanbiedingen, tot je besluit over te gaan tot aankoop. Meestal krijg je dan de melding dat het apparaat niet in voorraad is. Komt oh zo bekend voor.

  2. Dat lijkt me toch riskant om een lamp te kopen die je niet in werking ziet en weet wat effect het geeft. Hopelijk is het een goede keuze. Ik ben benieuwd 🙂

  3. Verkopen kunnen ze maar in voorraad hebben is minder..vaak kunnen ze nog niet zeggen hoelang het duren zal voor ze voorradig is..Ik koop niets meer wat ik zelf niet in het echt gezien heb.

  4. ja, ik dacht nu ook al aan je deur :o) nu moet je zeker verven, spat maar niet op de nieuwe lamp. Ik had vorig jaar ook zo’n dilemma en het is zo’n ronde lamp van philips voor me geworden, deze stond er toen ook bij

  5. In een modern interieur staat hij vast heel mooi!
    Man haalt meestal de hele deur uit de scharnieren en legt hem plat neer in de schuur om hem te schilderen.(krijg je ook geen zakkers ;-))

dit vind jij er van...

