The Cure – Close to me

Op zo’n regenachtige, donkere dag is het voor mij geen straf om op tv een programma te bekijken dat ik de voorbije weken opnam. Meestal betreft het dan muziek, en dat was dus vandaag ook het geval. “The music videos that shaped the 80’s” is een muziekdocumentaire over de beginjaren van de videoclip, begin jaren 80. Na de allereerste videoclip op MTV (“Video killed the radio star” van The Buggles), werden video’s hét middel om een liedje meerwaarde te geven, en evolueerden zij tot een onmisbaar medium om muziek te promoten.

De regisseur van de clip die bij “Close to me” van The Cure hoorde, had het idee om de video op te nemen in een erg krappe ruimte. Daarvoor bleek een eenvoudige kleerkast geknipt…

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

28 gedachtes over “The Cure – Close to me

  1. Heerlijke muziek van The Cure. Voor mij zijn clips van ondergeschikt belang , alhoewel ik me een clip nog wel herinner.

    Bij het nummer Boys Boys Boys van Sabrina, gek eigenlijk dat ik dat niet vergeten ben.

  2. Ik herinner me nog goed het begin van clipjes. We bekeken dit in het programma toppop op de Nederlandse zender. Ben nu wel even de naam van de presentator vergeten! Maar toppop is heel lang meegegaan in elk geval!

  3. Hallo,
    Tja de jaren tachtig, het lijkt allemaal al zo lang geleden. Toen zaten we om zeven uur ’s avonds voor de tv te kijken naar ned 1, toen zowat de enige zender die moderne muziek verspreidde. Het roept inderdaad herinneringen op aan een vorig leven.

  4. ik lees dit en zit hier gewoon te genieten, the cure is al sinds 1981 mijn favoriet. Ik weet dat we in Nederland gingen tanken en daar een platenzaak binnengingen, ze draaiden toen toevallig seventeen seconds, ik was er mee weg van, vanaf toen heb ik bijna alles van hen, platen, cd,….ik ging al naar optredens ….wat een groep, gewoon de beste

  5. Hoi! Ik kom weer buurten bij je….ben te lang weg geweest, maar verhuizing en klussen slokt al mijn tijd op….maar nu begin alles wat in gareel te komen, dus probeer ik het bloggen weer op te pakken! Een heerlijk nummer van The Cure, op z’n tijd hou ik wel van zulke muziek! Heb een fijne dag!

  6. Aaah, nostalgie. Ik kan zowel (goede) clips als deze muziek hard apprecieren. Verdorie, toen maakten ze toch echt goede muziek (ik word oud 😦 )

dit vind jij er van...

