2014

Het oude jaar werd uitgewuifd, dinsdagavond zoals gebruikelijk met een stel vrienden en hun kinderen, én uitzonderlijk waren ook onze zoon en schoondochter met kleinzoon Lou er bij. Apero met hapjes en daarna zorgde ik voor het voorgerecht: een mousse van Gandaham en meloencoulis met Watou Tripel. Een receptje uit mijn nieuwe boek “Biergastronomie uit de Westhoek“. Het zag er op foto heel mooi uit, maar om dat op dezelfde manier te kunnen presenteren moet je wellicht over méér kookkunst beschikken dan ik… 😉 . Maar het smaakte wel goed. Daarna volgde de soep, erwtensoep volgens een recept van (tv-kok) Sofie Dumont. Heerlijk smakende soep én ook mooi ogend door het frisgroene kleurtje. Daarna het hoofdgerecht, hindenragout met rode wijn. Eén van mijn favoriete gerechten, kon dus niet mislukken. Voor het dessert had onze zoon gezorgd: een crème brûlée met speculoos, bavarois van aardbei en een chocoladetaartje. De laatste gaatjes in de maag werden daarmee goed gevuld. Op culinair gebied was de avond wel een meevaller, maar de kinderen van onze vrienden zorgden voor een serieuze tegenvaller. Niks van wat hen gepresenteerd werd aten ze op, van sommige dingen werd zelfs niet geproefd. En ze waren ook lastig, zodat ik er weinig feestgevoel aan overhield. Onze vrienden vertrokken dan maar kort na middernacht naar huis, terwijl wij nog even nakaartten met zoon en schoondochter. En toen ook die vertrokken waren, namen vrouwlief en ik nog de tijd om nog te bekomen met een glaasje champagne.

Intussen zijn we dus bij het nieuwe jaar gekomen. De laatste restjes van alle feestmenu’s werden gisteren nog gedeeld met vrienden. Vandaag kunnen we stilletjes aan terug de gewone, normale kost eten en de dagdagelijkse bezigheden doen.

Aan goede voornemens heb ik geen boodschap. Al lijkt het me wel normaal dat ik er voor zorg om de kilootjes die er tijdens de feestdagen zijn bijgekomen terug kwijt te geraken. Dat zal beslist wel lukken na enkele fietstochtjes die ik weer zal maken dit jaar,  zowel op de racefiets als met de gewone stadsfiets al dan niet in gezelschap van vrienden. Op sportief gebied zou ik graag weer eens deelnemen aan Tilff-Bastogne-Tilff (8 juni), maar enkel als ik me er fysiek klaar voor voel. Als dat niet zo is, geen probleem.
Groot evenement dit jaar is het huwelijk van mijn (60-jarige!) schoonbroer op 14 maart.
Verder heb ik al enkele mooie muziekoptredens op het programma staan die ik mag meemaken, waaronder dat van the Eagles (25 mei in het Sportpaleis) en Neil Young (5 augustus op de Lokerse Feesten). Ook van ons cultuurabonnement in de Schakel staan nog Guy Swinnen en Tom Pintens met een ode aan Tom Waits (24 januari), Freek de Jonge (15 februari), Herman van Veen (28 maart) en a.h.a.b. (5 april) geprogrammeerd dit jaar. En met enkele vrienden wonen we ook weer enkele bluesoptredens bij.
Verder zullen we ook enkele keren aan de kant van de weg de wielrenners aanmoedigen op de voorjaarsklassiekers.
Op vakantie gaan zit er niet in wegens te duur. In de plaats daarvan spraken we al af met onze beste vrienden om op regelmatige basis iets te gaan eten op restaurant. En  is het ook weer uitkijken naar ons vriendenweekend in oktober. Misschien valt er ook wel nog een verrassingsweekendje uit de bus…
Op klusgebied staat dit jaar het opfrissen van de gang en traphal gepland. Dat zal wellicht een werkje zijn om uit te voeren in het verlof.

Alweer heel wat om naar uit te kijken dus! Hopelijk blijven we bespaard van grote gezondheidsproblemen of andere tegenslagen, en kunnen we blijven genieten van het leven

Groetjes,

Billy

24 gedachtes over “2014

  1. Hallo,
    Jammer dat jullie feestje een beetje in mineur is verlopen, maar als het jullie gesmaakt heeft, des te beter. Zo te zien al heel wat plannen voor het nieuwe jaar, optredens, feesten, klussen, … wordt een druk jaar. En ja vakantie, wordt tegenwoordig wel erg duur.

  2. Nou, jammer dat de kinderen van jullie vrienden de culinaire hoogstandjes niet konden waarderen, dat geeft toch een domper op de avond. Maar verder gaan we er weer een leuk blogjaar van maken, wat jij? 😉

  3. ik denk dat ik weet wie jullie volgend jaar niét gaan uitnodigen om te komen eten! 😉

    jouw agenda staat al goed vol met plezante dingen, billy! 😀

    natuurlijk duim ik met je mee dat het een gezond en heel tof jaar gaat worden! 😀

    fijn weekend,

  4. Uw jaar staat al mooi volgepland met leuke dingen, mooie vooruitzichten. Als het kleine kinderen waren, tja, dan kan het al eens gebeuren maar als ze al groter of volwassen zijn…..dat is iets anders 😦

  5. Je hebt al aardig wat in de planning staan om vooruit te kijken. Leuk!
    Wat jammer dat sommige kinderen niet iets proberen en zo miepen wat eten betreft. Zonde van de tijd. Omdat hier te voorkomen hebben we standaard wat ander eten of frietjes op tafel staan. (zeker als er veel kinderen verwacht worden)

    Ik wens je een mooi en gezond jaar toe!!

  6. Spijtig van die kinderen die de sfeer zo kunnen omzetten, en dat je er eigenlijk niet veel van kan zeggen. Verschil in opvoeding dus.. En weer veel plannen waar we graag om komen lezen hier.

dit vind jij er van...

