The Smiths – How soon is now?

Het jaar loopt stilaan ten einde, en ik wil het hier blogsgewijs afsluiten met een muziekje uit mijn laatste aanwinsten.

Aangezien uit mijn vorig logje blijkt dat de cd Rumours van Fleetwood Mac alom gekend en bij velen grijsgedraaid werd, kies ik deze keer voor die andere (en in het geheel niet mindere) band: the Smiths. Bij het doorzoeken van mijn archieven bleek dat ik al in 2007 één van hun vele hits geplaatst heb (“Bigmouth strikes again”). Ik koos deze keer voor “How soon is now”, een nummer dat door zanger Morrissey en gitarist Johnny Marr werd geschreven (zoals praktisch alle nummers van the Smiths) en oorspronkelijk pas als B-kant uitgebracht werd van single “William, it was really nothing“. Het bleek ook commercieel niet zo’n groot succes te worden, tot het zélf als single werd uitgebracht en later uitgroeide tot één van de favoriete nummers van vele Smiths-fans.

Ik wens jullie allen nog een fijn eindejaar toe, veel feestplezier!

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

19 gedachtes over “The Smiths – How soon is now?

  1. Fleetwood Mac, zalig en op het moment dat ik dit schrijf, spelen ze het nummer “Tusk” op de Nederlandse Radio 2 – Top 2000. De Smiths waren nooit echt aan mij besteed en als ik zie hoe Morrissey zich dezer dagen gedraagt, zal dat niet veranderen.
    Een prettig eindejaar en goed 2014 toegewenst Billy !

  2. Dank je wel Billy. Jij ook een gezellige jaarwisseling en de beste wensen voor 2014. The Smiths kende ik helemaal niet maar nu ik ze beluister hoeft dat van mij ook niet zo nodig..

  3. Hallo,
    Van die groep nog nooit gehoord, maar bij deze alvast genoteerd. Fleetwood Mac dat kent zowat iedereen, vooral uit de tijd dat we op stap gingen. Nu het jaar ten einde loopt, kijken we uit naar een gezellige overgang van oud naar nieuw. We hopen voor jullie eveneens een spetterende oudejaarsnacht. Veel plezier en wellicht tot volgend jaar.

  4. een heel herkenbaar liedje van hun. Ik hoor het wel graag.
    Voor 2014 wens ik je : Een mooie vroege lente,
    een zwoele zomer met veel zonuren,
    een late herfst en een heldere winter.
    Precies zoals de seizoenen horen te zijn.
    Tot volgend jaar hé !

  5. Bij deze Oldie mijn wederkerige wensen en een kus 😉

    Herinner u dit jaar,
    droom in 2014
    maar lééf,
    elke dag met een liefdeslintje rond je hart …

    dat voor u allen 2014 mag brengen,
    dat wat 2013 vergeten is!

    Een spetterend eindejaar gewenst,
    voor morgen een nieuwe start die naar al uw wensen verlopen mag!

  6. Ook voor jullie allemaal een jhe smithaar vol mededogen.

    Bij toeval op deze blog terecht gekomen (via een bericht over Michel Fugain).

    Met alle respect: Is er een blog nodig om mensen “The Smiths” te leren kennen?

    Dat is toch common sense, of toch niet?

    Ciao,

    J.

  7. Doe mij dan toch maar Fleetwood Mac, ligt me net iets beter in het gehoor. ‘As Long as You Follow’ bijvoorbeeld, lekker relaxed daar hou ik wel van haha! Hee Billy, een fijne jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk (en drank ;-))

  8. Hallo Billy,
    Even nog komen we hier op je blog afscheid nemen van het oude jaar. We wensen je alvast een schitterend jaareinde en een even schitterend begin. Geniet alvast van de laatste uurtjes en vooral nadien smakelijk en een toast op het nieuwe jaar.

dit vind jij er van...

