Drukke week

het was me een druk weekje.

Maandag en dinsdag waren nog enkele voorbereidende werkjes noodzakelijk vooraleer onze nieuwe keuken kon geïnstalleerd worden.

Woensdag was vrouwlief jarig, en voor die gelegenheid had ik een dagje verlof opgenomen. Zoals gewoonlijk veel familie en vrienden op bezoek, voor een hapje en een drankje. Tot middernacht gevierd.

Donderdag en vrijdag kwamen dan de vakmannen om onze Ikeakeuken te installeren, en vanzelfsprekend keken wij uit naar het eindresultaat. Intussen heb ik onze nieuwe kookplaat, een inductiemodel, al uitgetest. En dat zal enige gewenning vereisen om er vertrouwd mee te raken. Het gaat in elk geval enorm snel vooruit! En de vaatwas heeft al zijn nut bewezen…

Gisteren, zaterdag, organiseerden wij met de bierproefvereniging een bierfestival. De klemtoon lag op winterbiertjes. Twaalf relatief kleine brouwerijen brachten hun aanbod mee om te proeven, waaronder ook op z’n minst 1 winter- of kerstbier. Al vanaf de start van het festival kwamen veel mensen toe om enkele van die biertjes te proeven. Na een tijdje was de hele zaal gevuld met proevers, en de reacties waren heel positief. Ik verliet de zaal omstreeks 20u, maar het festival ging normaal gezien nog door tot 22u. Ik denk dat het wel zal uitgelopen zijn… 😉

Vanmorgen eerst van mijn gebruikelijke zwemuurtje genoten, en nadien het even gebruikelijke bezoekje aan mijn moeder. Daarna gingen we onze vrienden ophalen om samen mosselen te gaan eten. Daarna naar het voetbal, waarin ons favoriete ploegje een gelijkspel moest toestaan wat geen echt goed resultaat is met het oog op de degradatiestrijd.
Nadien kwamen onze kinderen en kleinkinderen bij ons thuis, en samen met onze vrienden werden de kaarten bovengehaald om enkele uurtjes te wiezen. En zo werd aan het weekend en daarmee ook aan onze drukke week een einde gebreid en kunnen we nu nog rustig uitblazen voordat we ons bed opzoeken.

Groetjes,

Billy

34 gedachtes over “Drukke week

  1. Hee, het sneeuwt!
    Nog van harte gefeliciteerd met vrouwlief! En verder lees ik dat het een weekend was zoals vanouds.
    Een nieuwe keuken is altijd even wennen, vooral een nieuwe. Maar jou kennende denk ik dat het helemaal goed komt met die culinaire hoogstandjes 😉

  2. Drukke week, inderdaad, zoals we van je gewoon zijn Billy. Alleen, is het gelukt om een feestje te organiseren bij een gebrek aan de keuken ? Of stond de oude ernog. Ik ben eigenlijk benieuwd naar welke keuken jullie gekozen hebben.. Foto-tje misschien ? Geniet van je werkweek.

    • het was inderdaad wat improviseren, want de oude keuken was er al uit. Met onze superhandige plooitafel en een wastobbe hielden we onze keuken nog min of meer bruikbaar, en verder waren we natuurlijk ook goed voorbereid… 😉
      Fotootje komt er mss nog aan!

  3. vooreerst een dikke proficiat aan vrouwlief, billy!
    ik hoop dat ze nog heel lang heel lekkere dingen mag klaarmaken op haar nieuwe kookplaat! 😀

    en welke biertjes zorgden voor jouw top 3, billy?
    nee, curieusss ben ik helemààl niet! 😆

  4. Felicitaties voor je vrouw!!
    Van een drukke week gesproken, die van u was echt druk 🙂 Uw vrouw kreeg een mooi verjaardagscadeau, een spiksplinternieuwe keuken 😉 Lukt het koken op inductie met de ‘ouwe’ kookpotten? Ik moest al nieuwe aanschaffen, alsof die keuken niet duur genoeg was 🙂

  5. Hallo,
    Eind goed al goed dus, wat de keuken betreft. Hopelijk kunnen jullie er jarenlang heerlijke maaltijden bereiden en zo het leven van een echte bourgondiër naleven.

  6. Gefeliciteerd met je vrouw Billy!
    Met inductiekoken is het zaak op tijd de boel laag te zetten, want je pitten blijven lang heet en dan zou de boel overkoken.
    Maar alles went!

  7. Een drukke week dus ! Ik ben terug jongen op mijn tempo ! 🙂 Ik heb alles gelezen , maar zoals op de andere niet gereageerd . Je bent een lollig man Billy en je buurvrouw , al meet contact ??? 🙂

dit vind jij er van...

