Vooruitblik vriendenweekend

Straks moet ik al om 17u aan de slag. Door de afwezigheid van een collega werk ik vannacht 12 uur i.p.v. 8 uur.
Gelukkig heb ik morgen vrijaf, want in de namiddag vertrekken we met onze 10-koppige vriendenbende op weekend. We hebben een huisje/loft gehuurd in Geluveld, amper een half uurtje rijden van huis. Als we onze bagage daar gelost hebben en de omgeving verkend, trekken we met de bende over de schreve. Voor wie niet vertrouwd is met onze streek hier, de schreve is de grens met Noord-Frankrijk. Daar gaan we een paardenmelkerij bezoeken. We krijgen daar een rondleiding en mogen proeven van  de melk (waar ik afschuw van heb, en dus zal passen) en allerlei nevenproducten. ’s Avonds terug naar ons verblijf, om daar samen spaghetti te eten (eigen bereiding), en om de avond door te komen heb ik een muziekquiz voorbereid.

Zaterdag na het ontbijt, hebben we een dagvullende activiteit. Dan trekken we naar Poperinge, waar we één van de volkssportroutes gaan doen. Dan trekken we naar enkele volkscafés, waar we telkens wat te eten of drinken krijgen en ondertussen ook een volksspel spelen. ’s Avonds gaan we dan samen naar Ieper naar de Last Post kijken. Om daarna opnieuw ons verblijf op te zoeken en een (hopelijk) gezellig avondje samen te beleven.

Zondagmiddag heb ik dan nog een initiatie golf voorzien, in de Ieper Open Golf club. Na de initiatie gaan we daar ook in de bistro het middagmaal samen nuttigen. En daarmee ons weekendje afsluiten. Officieel dan toch, want ik heb zo’n flauw vermoeden dat we wel nog ergens zullen blijven plakken nadien… 😉

Men voorspelt erg nat en guur weer, maar gelukkig heb ik dus weinig openluchtactiviteiten voorzien, en ik ben ervan overtuigd dat het weer een weekendje met een strikje rond zal worden…

Alvast aan iedereen een fijn weekend toegewenst!

Liefs!

Billy

 

 

24 gedachtes over “Vooruitblik vriendenweekend

  1. Een melkproeverij? Dat is tegen alle regels van een fervent bierproever 🙂 Ik zou er ook voor passen, ten ergste eens met mijn lippen ertegen zodat ik die kan aflikken om te proeven 🙂 Geniet er van Billy, weer of geen weer 😉

  2. Hallo,
    Dat lijkt een heel programma dat moet worden afgewerkt. Hopelijk gooien de weergoden niet al te veel roet in het eten. Een natje en een droogje van tijd tot tijd, zal een leuke afwisseling zijn van de buitenactiviteiten. In ieder geval een leuk weekend gewenst.

  3. Hoi Billy, de schreve ken ik, het dorp echter niet maar wat ik wel weet is dat jullie vast ook uit het dak gaan dan, geniet ervan en veel plezier na de werken hé 😉

  4. Paardenmelk schijnt heel gezond te zijn en een genezende werking voor kwaaltjes te hebben. Maar dat zullen ze je tijdens die proeverij vast vertellen. Het huisje ziet er alvast gezellig uit en als ik alle geplande activiteiten zo eens lees, komt het helemaal goed met jullie weekend. Veel plezier!

  5. Jij bent blijkbaar een geboren organisator! Persoonlijk ga ik liever met zijn tweetjes weg om tijd te maken voor elkaar. Maar eum, wij hebben oo k niet echt vrienden die van die weekendjes organiseren. We zouden ons waarschijnlijk toch laten verleiden om mee te gaan! Hopelijk ondertussen niet weggewaaid Billyke!

  6. Ik hoop dat jullie een fijn weekend gehad hebben, Billy. Ook wij gaan elk jaar met een gezelschap op trip, en dat was uitgerekend afgelopen weekend 😉

dit vind jij er van...

