Weekendverslag 5 & 6 oktober

Zaterdag zijn vrouwlief en ik met de fiets naar het rustoord gereden in Petegem, waar haar moeder verblijft. Het was prima weer om te fietsen, en het heuvelachtige parcours maakte dat we absoluut niet koud hadden. Al ervaart vrouwlief daar met haar e-bike natuurlijk minder van dan ik met de gewone stadsfiets. Na het bezoek en een ritje van totaal zo’n 35 km, brachten wij nog een bezoekje aan onze beste vrienden. Daarna richting huis, waar we onze zoon en schoondochter aantroffen, en die hun zoontje Lou aan ons kwamen toevertrouwen voor de nacht.

Zondagmorgen na mijn gebruikelijke uurtje zwemmen, deze keer geen bezoekje aan mijn moeder. Het was nl. boekenvoorstelling van het plaatselijke Davidsfonds, en met een glaasje en hapje in de hand konden wij weer boeken uitkiezen om ons lidgeld mee te betalen. Vrouwlief koos een pakketje jeugdboeken van Dirk Bracke en ook nog een ander jeugdboek, “Liefste Esther” van Herman van Campenhout.
Daarna gingen we samen met onze vrienden eten op het wijkfeest waar zoonliefs schoonouders in het feestcomité zitten. Er stond beenham met groetjes en gebakken aardappelen op het menu, en we lieten ons dat ferm smaken.
Dan op naar het voetbal van onze favoriete ploegske, wat jammer genoeg een échte catastrofe begint te worden. Zelfs nadat ze eerder op de week de trainer hadden ontslagen en vervangen door een ander, bracht het weinig zoden aan de dijk. Het werd 2-4 verlies tegen zowat een rechtstreekse concurrent. Er zal heel wat moeten veranderen om het seizoen op een veilige plaats door te komen…
Daarna zijn we bij de zoon van onze beste vrienden gaan kijken op tv naar de voetbalwedstrijd van onze fiere stadsploeg Zulte-Waregem, die de ongeslagen leider van de competitie, Standard, in de pan hakten. Een groot contrast met de wedstrijd die we live meemaakten.
Daarna brachten we thuis nog een rustige avond door…

Groetjes!

Billy

23 gedachtes over “Weekendverslag 5 & 6 oktober

  1. Hallo,
    Nu is het nog aangenaam fietsen,maar straks komt daar waarschijnlijk verandering in. De herfst zal zich laten voelen. Een trouwe supporter moet ook zijn ploeg in slechte tijden steunen en hopen op een kentering in de resultaten.

  2. Ik weet ook niet wat groetjes zijn.
    Gelukkig heb je toch nog een overwinning kunnen bekijken al was het dan niet van je eigen clubbie 😉
    Je bent zeker net als ik, ook een boekenwurm?

  3. Hallo,
    Het zwaarste is hier achter de rug, net op tijd alvorens de eerste herfstkuren verschijnen. Wellicht sparen we een aardige duit op de energiefactuur en dat komt dan weer andere zaken ten goede. Misschien kunnen we onszelf dan een beetje meer verwennen in de toekomst?

  4. Leuk verslag!
    Toen wij naar Disneyland gingen zag ik dus Waregem op de bordjes staan. Ik wist dat ik het ergens van kende, maar kon het niet plaatsen. Nu bedenk ik me dat ik het volgens mij al eerder op jouw blog heb gelezen. Hihi, weet ik eindelijk waarvan ik het kende.

  5. Hallo,
    De Zwalmstreek is inderdaad de ideale omgeving om te wandelen en te fietsen en bovendien, voor de culinaire liefhebbers, ben je er aan het juiste adres hé. Maar dat zal jij wel beter weten.

dit vind jij er van...

