Neil Young – Old man

Volgende week staat ons jaarlijkse vriendenweekendje op het programma, en ik heb het de laatste tijd druk gehad met de voorbereidingen. Zo voorzie ik op vrijdagavond een muziekquiz, en het opstellen van de vragen nam heel wat tijd in beslag. Zo is er ook een ronde waarin ze bekende hoezen moeten herkennen, en één daarvan is “Decade” van Neil Young.

neil_young_decade-

Eén van de nummers op dit verzamelalbum (ik ben trouwens geen fan van verzamelalbums) is dit “Old man”.  Daarin maakt Neil Young de vergelijking tussen het leven van een jonge kerel en een oude man, maar het blijkt dat ze beiden dezelfde noden hebben. Hij schreef dit nummer voor Louis, de huisbewaarder van de ranch die hij kocht in 1970. In een ritje met de Jeep van Louis vroeg de man “Zeg eens, hoe raakt een jonge kerel als jij aan zoveel geld om dit te kopen?”. Waarop Neil antwoordde: “Geluk, Louis, puur geluk”.

Ogen dicht en luisteren…
(met dank aan Hans)

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

22 gedachtes over “Neil Young – Old man

  1. Grappig en toevallig was ik net een eerste idee over platenhoezen aan het schrijven.. Great minds think alike, Billy. Ben eigenlijk wel benieuwd wat je zoal als muziekquiz-vragen hebt. Want muziekquizzen, dat is een van mijn grote interesses. Prettig weekend, Billy !

  2. Hallo,
    Dat is inderdaad iemand met klasse. Leerden hem voor het eerst waarderen naar aanleiding van Woodstock, toen hij nog deel uitmaakte van de groep die daar toen mocht optreden. Nu vele jaren later, is het vooral voor ons vijftigers een interessant nummer, vooral tekstueel. Veel succes alvast met de quiz.

dit vind jij er van...

