De wegwerpmaatschappij

Deze namiddag kwam een vriend langs met een laptop die hij op het containerpark had “gevonden”. Omdat die vriend enkele generaties ouder is dan ik, en hij van computers nét genoeg weet om er als gewone gebruiker mee om te gaan, vroeg hij mij om die laptop op te kuisen en volledig te configureren.

Niet te geloven wat mensen toch weggooien. Die laptop bleek écht nog prima te werken. Windows Vista stond er op, wat de werking volgens mij niet ten goede komt, maar verder ging alles goed. Wat programma’s verwijderd die door de vorige eigenaar voor eigen hardware waren geïnstalleerd, een nieuw virusprogramma opgezet en dan ook nog zijn mailaccount in Microsoft Outlook (er staat zelfs een volledige Microsoft Office Professional versie op!) geconfigureerd. Nu is de virusscanner nog aan het scannen, en straks kan ik hem netjes en gebruiksklaar weer afleveren…

Groetjes,

Billy

25 thoughts on “De wegwerpmaatschappij

  1. Haha had hem nog niet gelezen. Sluit inderdaad aan 🙂 Ja mensen gooien tegenwoordig van alles weg. Vind ik niet zo erg, ik vis er altijd weer prachtige dingen uit (of op Marktplaats) 🙂

  2. Hallo,
    Je zou niet denken dat het crisis is, als je ziet hoe sommigen zaken verspillen. Eigenlijk is het een schande, te weten hoe sommigen het moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Maar je vriend kan er maar wel bij varen.

  3. wie doet er eigenlijk niet eens weg, ik heb laatst 3 pc’s naar het containerpark gebracht (verouder) maar had er toch de harde schijf uitgehaald) en ik had nog iets bij, de man vroeg me al direct, werkt dat nog, ik zeg ja, en hij vroeg of hij dat voor zijn kinderen mocht meenemen, ik zeg ja, daarna heb ik hem nog de rest gebracht ook.
    Toch fijn als je iemand blij maakt, je vriend was natuurlijk ook blij

  4. Heb eerst over Mesen gelezen
    wat mij ook bekent is en dan nu over deze pc,
    tja de mens die hem afdankte zal zeker geen waarde gekend hebben.
    Mss had hij hem even goed aan iemand kunnen geven die minder fortuinlijk is. Hopelijk heeft uw vriend er succes mee en kan hij er nog lang plezier aan beleven.

    ot: geen reactie van u gezien ook niet in Spam,
    raar dus … grtjs ♥

  5. Er zijn er nog steeds die niet naar een euro moeten kijken 🙂 Uw vriend kan er maar wel bij varen, ook met zijn vriend die verstand heeft om computers terug op orde te brengen zodat hij goed werkt ;-).

  6. Nou moe? Wie doet zoiets? En wat Brubeck zegt: zo’n laptop kan nog best wat privé-informatie bevatten … nou ja, jij hebt in ieder geval je vriend goed geholpen. Goed bezig hoor Billy!

  7. Fijn dat je je vriend hielp.Waarom mensen dit doen? Men kent toch wel iemand die je er plezier kan mee doen.Ik gaf mijn oude computer aan een gehandicapte die er erg blij mee was.Hij moest de eindjes zo erg aan elkaar knopen dat hij zelfs geen oud exemplaar kon aankopen.

  8. Hallo,
    Vandaag een dagje doorgebracht aan zee en het gedrag van sommigen even onder de loep genomen, is de crisis nog niet bij iedereen voelbaar. Halfvolle borden en glazen worden gelaten voor wat ze zijn. Het lijkt wel of Russische toeristen in Turkije net zijn langs geweest. Dan te weten dat er mensen zijn die honger lijden… echt niet meer van deze wereld.

  9. Het lief is ook zo’n weggooier: die wil een gsm en een laptop die vooral snel moet zijn en met genoeg geheugen,dus 2 jaar en dan moet er iets nieuwer & sneller komen. Ik gebruik mijn gsm tot hij kapot is, ja, en dan pas geef ik mijn zuurverdiende centjes uit aan een nieuwe!

dit vind jij er van...

