Digitale foto’s

In dit tijdperk van digitale fotografie worden bij ons thuis steeds minder foto’s afgemaakt, om ze ook eens in papieren vorm aan iedereen te kunnen tonen of er zelf ook nog eens van te genieten. De foto’s worden in bestanden opgeslagen op de pc, en vaak blijft dat ook zo. Met natuurlijk een regelmatige back-up naar een externe harde schijf, zodat we geen foto’s verliezen mocht de laptop het eens begeven…

Maar we hebben er nu toch eens werk van gemaakt, en selecteerden een aantal foto’s die we dan toch eens willen laten ontwikkelen, en stuurden die door naar een online fotodienst.

Hoe zit dat bij jullie, laten jullie regelmatig foto’s afmaken, of blijven ze gewoon op de pc staan?

Groetjes,

Billy

22 thoughts on “Digitale foto’s

  1. Ik heb nog het vorige model apple tv dus worden de foto’s steevast naar daar gekopieerd. Dan worden ze aan de gasten getoond op tv. Of er worden fotoboeken gemaakt van de vakanties.

  2. Hallo Billy,
    Tja ook wij hebben al een paar duizend foto’s van wandelingen, vakanties en andere gebeurtenissen. Ook hier worden die bewaard op de harde schijf op beide pc’s en bovendien nog eens extra op externe harde schijven. Kwestie van de wat van Murphy te omzeilen. Bovendien wordt een beperkte selectie online geplaatst in picasa. Af en toe worden eens enkele foto’s afgedrukt in de colruyt en in een album gekleefd.

  3. goh, nieuwe foto’s morden nooit bekeken,
    en we zeggen zeker al 5 jaar dat we eens tijdens de wintermaanden de ouden zullen inscannen en op de externe schijf zetten bij de rest
    (om die dan op tv te bekijken is het plan, maar wat er toch nooit van zal komen :-))
    onze dochter laat wel online nu en dan een fotoalbum maken, en een van iedere reis die ze maken, ze wil iets “tastbaars” hebben, naar ze zegt.

  4. Ik heb er wat uitgeprint voor een fotolijst.In zwart-wit is dat best mooi.Ik heb ook een digitale fotolijst.Ze staan dan op een memorycard en je kan de lijst op één foto zetten of meerdere foto’s voorbij laten komen.

  5. Ik zoek ze uit zodra ik ze op mijn laptop zet en meestal blijft het daar bij. Slechts een enkele keer laten we er een paar afdrukken. Het voordeel is wel, dat je per maand terug kunt zien wat je die maand gedaan hebt, Vroegah waren fotorolletjes daar te kostbaar voor.
    Fijne zondag!

  6. Het is bij ons verschillend. Ik vind het leuk om per jaar een (digitaal album, dus waar de fotos in het papier gedrukt zijn) af te laten drukken van al onze vakanties. We maken vaak per jaar meerdere uitstapjes. Al enige tijd maak ik vakantieverslagen en daar zitten ook foto’s tussen. Verder heb ik veel foto’s digitaal staan die ook alleen maar digitaal blijven…

  7. Hier blijven de meeste op de pc staan. Er worden er (elektronisch) door gezonden en enkele worden op papier afgegeven. Wel maakt mijn schat elk jaar bureau- en wandkalenders met onze foto’s van het vorige jaar.

  8. Toen de kids nog klein waren was ik altijd heel ijverig met foto’s plakken, digitale fotografie was toen in opkomst. Ik heb dus een paar albums van de kids. Maar op gegeven moment kreeg ik een behoorlijke achterstand met plakken, dat haal ik nu niet meer in. De digitale foto’s van afgelopen jaren staan op de harde schijf. Ieder jaar zetten we deze (als back-up) op een USB-stick. Soms wordt een fotootje afgedrukt als cadeautje voor de opa’s en oma’s want die doen niet aan (digitale) fotografie 😉

  9. Beste Billy,
    Vanwege smartphoto erg bedankt om aan ons te denken voor de ontwikkeling van je digitale foto’s!
    Aarzel niet ons te contacteren via twitter of Facebook indien je ooit je foto’s wil bundelen in een fotoboek. Mocht je wat willen experimenteren kunnen we je zeker helpen!
    Mvg,
    Yannick van smartphoto

dit vind jij er van...

