The Machines – I see the lies in your eyes

Eerder deze week (11 september) is Paul Despiegelaere overleden. Hij was de zanger/frontman van de popgroep The Machines, die in mijn uitgaansjaren (begin jaren 80) erg populair was. The Machines hoorde bij de talrijke bands die een nieuw geluid brachten in ons landje, waaronder ook groepen als The Bet, The Kids, Machiavel, Red Zebra en The Scabs hoorden.
Paul Despiegelaere was een Beatlesfan, en de muziek van The Machines werd dan ook erg door The Beatles beïnvloed. Hun nummers “Don’t be cruel”, “Yellow lights” en vooral dit “I see the light in your eyes” werden hits in Vlaanderen. R.I.P. Paul!

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

18 gedachtes over “The Machines – I see the lies in your eyes

  1. Dit klinkt inderdaad als The Beatles! Als 2 druppels water! Alleen de achternaam van de zanger doet vermoeden dat ‘ie niet Engels is 😉
    11 september … is toch wel een gedenkwaardige dag.

  2. Mooie stem had hij.. En het klinkt inderdaad een beetje Beatlesachtig. Ik denk niet dat ze in Nederland erg bekend waren want ik had nog nooit van ‘The Machines’ gehoord.

  3. Ik verwachtte een behoorlijk ruig stuk muziek, maar ’t klinkt idd als de Beatles. Grappig!
    Bijna had ik geschreven: 80 is een mooie leeftijd, maar (hopelijk) wordt mijn vader in januari 80 en ik zou ’t toch wel fijn vinden als ie daarna 81 en nog veel stokouder wordt!

  4. Hallo Billy,
    Vermits we zowat in dezelfde periode het uitgaansleven zochten, is dit nummer ons natuurlijk niet onbekend. Een jammerlijke vaststelling is dat steeds meer artiesten, kunstenaars of schrijvers slechts de eer verkrijgen die hen toekomt, eens ze overleden zijn.

  5. Yeah, the machines, brengt mooie herinneringen terug. Ik heb deze elpee nog ergens liggen. Alleen is “the lies in..” een echte klassieker die te vaak vergeten wordt in het lijstje Vlaamse/Belgische rockklassiekers.

dit vind jij er van...

