Waregem Koerse

waregem koerse

Het is weer zo ver, dé hoogdag voor vele Waregemnaars én duizenden bezoekers uit binnen- en buitenland: Waregem Koerse!
Al het hele weekend zijn er tal van activiteiten in de stad die allemaal in het teken van de Koerse staan. En in het centrum is er grote kermis. Gisteren was er jaarmarkt, en zoals elk jaar weer was het op de koppen lopen. Na een tijdje vruchteloos rondlopen, konden wij dan toch een plaatsje op een terrasje vinden. De boenke-boenke muziek van de tegenoverliggende kermisattractie moesten we er bij nemen, alsook de meerprijs die de horeca op dit weekend aanrekenen. Ook al is het mensjeskijken één van mijn favoriete bezigheden op zo’n moment, ik krijg steeds meer de indruk dat dit niet meer voor mij bestemd is. Té druk, té lawaaierig en commercieel uitgebuit.

Geef mij maar een toffe bruine kroeg met een biertje aan democratische prijzen en een streepje muziek erbij naar mijn smaak…

Groetjes,

Billy

22 gedachtes over “Waregem Koerse

  1. ik heb in het verleden teveel mensen gekend die er gingen om in de loge te paraderen. Vandaar dat dit gedoe altijd een dikke nekken beeld bij me oproept. Heb ik het mis ?

    • Deels wel, Suske. Er loopt dat veel volk rond dat eigenlijk niks van de paardenkoers afweet, en er alleen maar zichzelf promoten.
      Maar er zijn natuurlijk ook vele gewone mensen die blij zijn dat ze bij zo’n massa-evenement kunnen zijn. Voor relatief weinig geld kan je er wel een hoogdag beleven, en dat spreekt de mensen aan hé

dit vind jij er van...

