Straatfeest

Tegenwoordig zijn miljoenen mensen trots op het feit dat ze op hun Facebook of andere sociale netwerken zoveel “vrienden” hebben. Maar heel wat onder hen kennen niet eens hun buren. Met die gedachte in het hoofd hebben we samen met enkele buren vorige donderdag ons straatfeest georganiseerd. Alles eenvoudig gehouden, het samenzijn op zich was het hoofddoel. ’s Morgens vroeg 2 partytenten opgezet, en vanaf 11u waren de buren welkom. Met een drankje in de hand een babbeltje slaan, en ’s middags hadden we broodjes met barbecueworst voorzien. Die lieten zich al goed smaken. Halfweg de namiddag presenteerden we dan koffie met zelfgemaakte appel- of perentaart. Officieel kwam er een eind aan ons samenzijn om 17u, maar het feestje bleef nog enkele uren doorgaan… πŸ˜‰

Iedereen was vol lof over de organisatie en het mooie initiatief, en dat gaf ons een goed gevoel om het volgend jaar opnieuw in te richten.

Groetjes,

Billy

β™₯

24 thoughts on “Straatfeest

  1. Wat leuk Billy! Wij hadden afgelopen zaterdag onze straatbbq!
    Het thema was Hawai, erg leuk, iedereen kwam verkleed!
    Altijd gezellig om samen met je buren iets te doen, goed voor saamhorigheid!

  2. Hallo,
    Eigenlijk is dat ook een ideale manier om elkaar te leren waarderen als mens. Samen iets organiseren laat eenieders trekjes zien en zo leert men elkaar beter kennen. Dat het een leuke bedoening zal geweest zijn, daarover bestaat geen twijfel. Jammer dat bij ons zoiets niet echt lukt, maar ja we kunnen de drukke straat dan ook niet afsluiten.

  3. Super! En gelukkig simpel. Het moet niet te ingewikkeld worden.
    Wij wonen niet in een straat maar ik stel vaak voor het halve dorp eens uit te nodigen. Manlief zit net ietsje anders in elkaar maar ik denk ….het komt er wel van. πŸ™‚

  4. fantastisch om op die manier samen te kunnen komen om gezellig bij te kletsen, billy!
    want wat kan er op tegen goeie buren??
    toch niks, eh? πŸ˜‰

    hier worden zelfs subsidies uitgedeeld als je zulke feesten organiseert! πŸ˜€

    ook een proficiat van mijne kant voor dit initiatief en de goeie organisatie! πŸ˜€

  5. Ik ken bijna iedereen hier op het dorp. En iedereen kent mij. Leuk, maar soms ook een nadeel. Dat ervaar ik momenteel.
    Maar moderne tijden moderne vrienden. πŸ˜€ Maar liever echt contact,

  6. Wel, dat lijkt me een leuk iets. Hier zie ik dat niet snel gebeuren, hier zijn het buren van: goeiemorgen, goeieavond en dat is het zo wat. Beleefd en vriendelijk maar niet close. Hoeft voor mij ook niet echt eigenlijk, ik vind het best zo maar zo’n straatfeest…één keer op een jaar zou wel leuk zijn πŸ˜‰

  7. goh, ik ken de naam van mijn buren, maar daarmee is ook alles gezegd πŸ™‚ en FB heb ik niet eens πŸ™‚
    en ik kan er best inkomen dat zo’n feest heel leuk is voor sommige mensen, maar naar ik hoorde van kennissen die ook in een dergelijke straat wonen dat ze dan scheef bekeken worden omdat ze daar niet echt aan meedoen of voor te vinden zijn. en dat vind ik dan jammer, ieder diertje zijn pleziertje, maar sommige mensen zien dat dan echt als een persoonlijke afwijzing als je daar niet aan bent!

  8. Hallo Billy,
    Inderdaad het begint te naderen, we hebben er lang moeten op wachten. Ook al dienden we de reisbestemming te wijzigen, we hopen er toch nog het beste van te maken. Alvast bedankt voor de steun en geniet ondertussen toch nog maar van de zomer.

  9. Nou, jij zegt het. Ik spreek mijn buurvrouw praktisch nooit behalve op facebook … ’t mot niet gekker worden. Maar één keer in het jaar hebben ook wij een buurt/straatfeest en kletsen we weer bij. Fijn dat iedereen vol lof was, dat motiveert voor een volgende keer πŸ™‚

  10. Hallo Billy,
    Hier is het momenteel ook straatfeest, doch behalve een kleine feesttent op het plein valt er niets te merken dat het feest is. Jaren geleden kwamen nog foorreizigers, stonden kermisattracties, waren er wielerwedstrijden, enz. Allemaal verleden tijd. Niemand waagt zich nog aan de organisatie en de mensen in de straat laten het afweten.

dit vind jij er van...

