Fietsrit Oudenburg

Ik heb door mijn val zondag enkele pijnlijke dagen beleefd, ik kon er maandag amper op lopen, maar vanmorgen voelde mijn been toch al beter aan. Omdat we anders geen verplichtingen hadden, besloten we om vroeg de fietsen op de auto te monteren en een fietstocht te maken. Als bestemming had ik gekozen voor Oudenburg omdat ik het toch vlak wou houden voor mijn been, je weet maar nooit… Oudenburg ligt in de Polders van onze provincie, zowat tussen Brugge en Oostende, en is makkelijk bereikbaar via de autosnelweg. Je kan eigenlijk een grote variatie aan fietstochten maken vanuit deze waterrijke stad. Met behulp van het knooppuntennetwerk had ik een tochtje uitgestippeld langs verschillende waterwegen, lieflijke dorpjes als Klemskerke, Vlissegem en Houtave en via vele landelijke wegen waarin koeien en paarden vaak deel van het decor uitmaakten. Eén van de mooiste tochten die wij al maakten in het vlakke kustgebied, nochtans niet mijn favoriete terrein.

Ik heb enkele foto’s opgezocht op internet van plaatsen die we onderweg tegenkwamen…

één van onze eerste "hindernissen" op onze fietstocht: het sluizencomplex in Plassendale
één van onze eerste “hindernissen” op onze fietstocht: het sluizencomplex in Plassendale
in de pittoreske dorpskern van Klemskerke
in de pittoreske dorpskern van Klemskerke
terrasje onderweg, Oud Gemeentehuis in Varsenare
terrasje onderweg, Oud Gemeentehuis in Varsenare

Groetjes,

Billy

 

 

 

22 thoughts on “Fietsrit Oudenburg

  1. Gelukkig dat het met het been iets beter gaat, want zo’n gezellig fietstochtje dat wil je toch niet missen!
    Vooral de terrasjes spreken mij wel aan haha.

  2. Hallo Billy,
    Goed te vernemen dat de kwaal al wat is geweken en dat jullie terug de fiets op konden. Inderdaad een hele aangename streek om te wandelen en te fietsen. Natuurlijk ook wel met af en toe een beetje aandacht voor de innerlijke mens. Hoe kan het ook anders met dit tropische weer. Geniet alvast van je vakantie met hopelijk nog veel aandacht voor buitenactiviteiten.

  3. Jammer van die val, ja dat is direct heel vervelend hé! Zeg, niet naar de parkies geweest op maandag? wij waren er wel om te genieten van een schitterend optreden van Sioen!

  4. Hallo Billy,
    Nu we af en toe geconfronteerd worden met felle buien, brengt dat toch een beetje verkoeling en is het iets aangenamer fietsweer. Zo te horen aan de weersvoorspellingen gaan we nog een tijdje op dezelfde toer verder. Laat het dus maar volop zomeren. Fijn weekend gewenst.

  5. Toffe fietstocht! Die zie ik ook wel zitten, vlak 🙂 En wat een mooi terras op die laatste foto, alleen al daarvoor zou ik een forceeke doen 🙂

  6. Gaat het ondertussen beter Billy? hopelijk wel zodat jij ons terug kan verwennen met mooie plaatjes en ons kan vertellen hou jullie het WE doorbrengen. Het beste ♥

  7. Hallo Billy,
    Vaak gebeurt dat soort dingen op de meest onverwachte ogenblikken. Afgelopen zaterdag ontsnapten we ook wel aan het ergste. Wellicht zijn jullie klaar om ook de volgende dagen te genieten van echt zomerweer. Er wordt immers voor vrijdag niet minder dan 35° voorspeld. Dat wordt puffen, zowel te voet als op de fiets…

dit vind jij er van...

