Weekendverslag 9 t/m 12 mei

Een lang weekend dus, met de Hemelvaartsdag en brugdag erbij.

Donderdag in de namiddag een bezoekje gebracht aan de moeders, wat gebruikelijk is op een kerkelijke “hoogdag”.
Vrijdag in de voormiddag boodschappen gedaan in de Colruyt, en in de namiddag hielden we een tv-marathon. Er stonden nl. heel wat afleveringen van Desperate Housewives op de digicorder die we nog niet konden bekijken. En daarna ook nog een aflevering van “Voor hetzelfde geld” bekeken. Na het eten ’s avonds zijn vrouwlief en ik dan ook nog naar de voordracht “Bier en pralines” geweest die georganiseerd werd door het plaatselijke Davidsfonds. Daarin kregen wij een woordje uitleg over de combinaties die je kan maken met bier en chocolades/pralines. En natuurlijk ook te proeven. Verrassend lekker!
Zaterdagmorgen ben ik gaan werken van 6u tot 14u, en daarna heb ik met vrouwlief een bezoekje gebracht aan het shoppingcenter K in Kortrijk. Daar heeft zij een cardigan gekocht, en kon ik een nieuwe broek en bijpassend hemd kopen.
Daarna zijn we naar het OCN geweest waar onze kids een minivoetbaltornooi inrichtten afgelopen weekend. Schoonzus en schoonbroer waren er ook, en wij zijn dan nadien bij hen nog iets gaan drinken.
Zondagmiddag gingen wij opnieuw naar het OCN waar er voor datzelfde tornooi barbecue stond geprogrammeerd. In de namiddag brachten wij opnieuw een bezoekje aan de moeders. Voor Moederdag hadden wij voor mijn moeder een combinatiepakketje bier en pralines gekocht bij de chocolatier die ons vrijdag verleid had met al dat lekkers. En voor schoonmoeder brachten wij dagcrème en een stukje zeep mee. Onze kids hadden vrouwlief verwend met een boeket bloemen, en een bon voor een etentje.

Groetjes,

Billy

25 gedachtes over “Weekendverslag 9 t/m 12 mei

  1. En wij hebben in België op moederdag gegeten bij “Rodeo” in Neerpelt, en lekker dat het was! Ja, lekkere dingen maken hoef je de Belgen niet te leren. 😉

  2. Ik zou liever uw moeder zijn dan uw schoonmoeder 😉 Haar moederdagkado zou mij ook wel bevallen. Alhoewel, een stuk goedruikende zeep is ook plezant om te krijgen. ALWEER een goedgevuld en aangenaam weekend had je 🙂

  3. Hallo Billy,
    Jullie hebben dus alweer het nuttige en het aangename met elkaar gekoppeld. Dat chocolade een ideale combinatie kan vormen met bier of wijn, dat is inderdaad bekend. Beter nog is chocolade met Cava, heerlijk. En ja op zulke dagen wordt al eens aan de moeders gedacht, kan niet anders hé. De website die je vernoemt inzake Compostela is ons uiteraard bekend. We zijn al enkele jaren lid van het genootschap en waren reeds enkele keren op het secretariaat in mechelen om er te luisteren naar diegenen die reeds de Camino hebben gewandeld.

  4. Klinkt weer als een geslaagd weekend! En, alle afleveringen van Desperate Housewives gezien? Heerlijk om moeders te verwennen, ook ik ben verwend! Heb een fijne avond verder!

  5. Hello, aangezien mijn maatje hier mijn mening ook al zit te verkondigen,
    wil ik enkel nog besluiten dat ik jou voortaan, gastronobillyke ga noemen,
    past perfect toch !? 😉

  6. En tv-marathon, dat is zo lang geleden dat wij dat nog eens gedaan hebben,……..dat staat al eens op het programma, in een kidsloos weekend op zondag als het weer mega-slecht is,………mss dit weekend eens inplannen,……ik moet wel zeggen, jullie weten altijd waar naartoe hé,……leuk, leuk!!

  7. Hallo Billy,
    Ja inderdaad een aanrader om even te gaan fietsen in de omgeving van Zoersel. Maar we hebben nog heel wat wandelverhalen in het verschiet en er komen heus nog wel prachtige steken aan de orde. We kunnen natuurlijk niet vooruit lopen op de zaken hé. Wellicht wordt Compostela ooit ons wandelhoogtepunt. We kijken er stilaan toch naar uit. Nog iets minder dan twee jaartjes te gaan.

  8. Ha, dat is weer een goed weekend geweest! Maar bier met chocola vind ik geen goede combi. Chocola en een kop thee, dat is het helemaal voor mij 🙂

  9. Billy, sinds ik van Maria te weten ben gekomen dat de Colruyt vaak lekkere hapjes verstrekt, ben ik er niet meer weg te slaan. Maria loopt dan braaf achter de kar en ik struin de gangen af. Soms zitten er lekkere dingetjes bij en dan loop ik nog een blokje om. Ik ben vast al geregistreerd op de camera 🙂
    Nu is mijn vraag: doe jij dat ook? ’t Is bijna een gewetensvraag, maar ja, het mag, ze verstrekken het niet voor niets.

    • wij gaan blijkbaar op de dagen dat er niet zoveel te proeven valt, maar als er iets te proeven is dat mij wel aanstaat dan laat ik dat niet na hoor.
      Je hoeft je daar in het geheel niet schuldig over te voelen… 😉

  10. Hallo Billy,
    Tja, als wij de Colruyt bezoeken, kijken we ook altijd uit naar wat er allemaal te proeven is. Onze voorkeur gaat natuurlijk uit naar de koekjes, de chocolade en noem maar op. Eigenlijk staat er toch voor te proeven, dus zeker ligge we daar niet wakker van. Trouwens alles zal wel in de prijs berekend zijn. Zulke warenhuizen werken niet voor niets trouwens. Het zou natuurlijk leuk zijn mochten we enkele sponsors vinden om de lange trip te bekostigen. Misschien brengen we later wel onze belevenissen uit in boekvorm.

dit vind jij er van...

