Toy – Suspicion

Vandaag in mijn keuze van de week van eigen kweek, een liedje dat teruggaat naar mijn uitgaanstijd. Suspicion was het bekendste nummer van Toy, dat al in de jaren 70 opgericht werd door Harry Woods en Theo Van Hemelrijk. In 1976 wonnen zij de muziekwedstrijd Singe Sange Jo op de nationale televisie, gepresenteerd door Jo De Clercq, beter bekend als Jo met de Banjo. Suspicion komt uit hun tweede album “The Split”.

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier Mijn muziekcollectie: klik hier

11 thoughts on “Toy – Suspicion

  1. Hallo B.,
    Ja de titel liet niet meteen een belletje rinkelen, doch na het bekijken van het filmpje is intussen de ‘euro’ gevallen. Alweer een tijdje geleden en toch klinkt het nog steeds vertrouwd in de oren.

  2. “Hey little girl is your daddy home’ schoot me te binnen toen ik de begintune hoorde. Maar nee, het is Bruce Springsteen niet hahaha! Maar wél diezelfde rauwe stem 🙂

dit vind jij er van...

