Noordkaap – Satelliet Suzy

Vandaag als mijn keuze van “De week van eigen kweek”, een liedje van Noordkaap. Noordkaap is de voormalige band van Stijn Meuris. Na zijn periode met Noordkaap richtte hij Monza op, waarna hij sinds 2010 onder eigen naam verder ging. Satelliet Suzy is één van de grootste hits van Noordkaap.

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier Mijn muziekcollectie: klik hier

9 gedachtes over “Noordkaap – Satelliet Suzy

  1. Hallo B.,
    Ja die kennen we uiteraard maar al te goed. Echte meezingers en vooral handige nummers om de ambiance in de groep te brengen. Voor mij mag deze week wat langer duren, nu je toch min of meer de ‘prehistorie’ wat eer aandoet.

  2. Satelliet Suzy
    Telkens als ik u zie
    Schijnt jouw licht over mijn planeet
    Hoe hoger je staat, hoe mooier je heet
    Oh, Suzy

    Je draait wat rond me heen
    Zo hoog boven de wolken eenzaam en alleen
    Je vangt daar vast veel zon
    Als ik dat toch eens kon

    Satelliet Suzy
    De wereld is in ruzie
    Blijf voorlopig nog even weg
    Je bent hier niet nodig, kom als ik zeg
    Oh, Suzy
    Telkens als ik u zie
    Schijnt jouw licht over mijn planeet
    Hoe hoger je staat, hoe mooier je heet
    Oh, Suzy

    Lanceer jezelf naar mij
    Zo dwars doorheen de lucht
    Die gaat voor jou opzij
    Je leven is een vlucht. Je straling is berucht

    Satelliet Suzy
    Ik maak me geen illusie
    Je snelheid ligt voor mij veel te hoog
    Zoals je daar vliegt
    Verlies je mij uit het oog

    Jij daar boven Afrika en ik hier in dit land
    Jij ziet de halve wereld
    En ik zwaai eens met mijn hand
    Ik zwaai eens …

    Satelliet Suzy
    Telkens als ik u zie
    Schijnt jouw licht over mijn planeet
    Hoe hoger je staat, hoe mooier je heet
    Oh, Suzy
    De wereld is in ruzie
    Blijf voorlopig nog even weg
    Je bent hier niet nodig, kom als ik zeg
    Oh, Suzy
    *ik vindt ‘m goed, want ik ben niet zo voor sommige nederlandstalige muziek en deze kan ik goed horen

dit vind jij er van...

