Van verwarming naar verandering

De verwarmingsinstallatie had gisteren weer z’n kuren! Waakvlam opnieuw uitgevallen, en vrouwlief kreeg ze wéér niet aan de praat… 😦
Gisteravond kwam schoonzus en schoonbroer met een elektrisch vuurtje om ons toch een beetje warm te houden in het weekend. Vrouwlief belde wel meteen de onderhoudsfirma terug op, maar het is weekend hé…
M’n schoonbroer probeerde zelf ook weer om de installatie op gang te krijgen, en wonder boven wonder slaagde hij daar na enkele pogingen weer in. Voorlopig efkes gered dus.

dag en nachtGisteren werkte ik de laatste keer in dagregime. Sinds oktober was ik overgegaan van nacht naar dag, en nu maak ik weer de omgekeerde beweging. Op vraag van de productiechef, want ze willen in onze afdeling overgaan naar 3 ploegen (afwisselende ochtend- en namiddagploeg en vaste nachtploeg) om de stilstand en daarmee gepaarde gaande verliestijd tegen te gaan. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk had ik me wat verkeken op de dagploeg. Ik had gedacht dat het aangenamer zou zijn om ’s avonds thuis te zijn, en dan ook eventueel ’s ergens naartoe te kunnen. Maar in de praktijk bleek al vlug dat er toch heel wat minder vrije tijd is dan ik in de nachtploeg gewoon was. Vanaf maandag behoor ik dus weer bij de “mannen van de nacht”!

Fijn weekend!

Liefs,

Billy

21 thoughts on “Van verwarming naar verandering

  1. Te hopen dat de verwarming blijft werken het ganse weekend, het zal er altijd omdoen dat iets kuren krijgt als er geen hersteller kan komen. Leuk voor je dat je weer de nacht kan doen…het is maar hoe je het gewoon bent, ik zou dat niet overleven vrees ik.

  2. Hallo,
    Zo zie je maar over hoeveel weinig vrije tijd je beschikt wanneer je actief bent in dagdienst. Gelukkig kan je opnieuw terug naar het oude ploegensysteem en dat zal waarschijnlijk vlugger wennen dan een tijdje terug. Succes verder met de verwarming, je zal die nog nodig hebben deze winter.

  3. Hè bah, een verwarming die het steeds begeeft tijdens deze barre temperaturen … gelukkig kon je op familie rekenen! Nu vraag ik me wel af wat jij met je ‘vrije tijd’ in de nachtploeg doet … enniewees, veel plezier met werken, nachtman 😉

  4. Een ploegensysteem biedt nog meer vrije tijd, maar sloopt je bioritme wel,….maar ik beken ik weet niet of ik het zou kunnen in een nachtsysteem meedraaien, ten tijde van mijn wachtdiensten vond ik het slopend, maar dat had meer te maken met onderbroken nachten mss en constant in waaktoestand leven,…..succes en hopelijk is het verwarmingsprobleem snel van de baan!!

  5. Als je de nachten gewoon bent dan waarom niet. Ik weet niet of ik eraan zou kunnen wennen, zeker om dat je dan in een heel ander ritme zit dan je huisgenoten.

  6. Verdorie , nu zonder verwarminge Billy , niet te vet dus in zo’n weer ! Is het met gas ?? De sigleur uis verstopt dan ! Eventjes erop kloppen en hij gaat weer ! het gas is heel vuil voor het moment ! En ’s nachts kan ik niet aan wennen , nooit geweest !
    Oei ; de Racing 😦

dit vind jij er van...

