Winterse zondag

Gisteren ging het al vroeg sneeuwen, waardoor ik besliste om mijn wekelijkse zwemuurtje maar te schrappen. Toch samen met vrouwlief een bezoekje gebracht aan mijn moeder, die er stukken beter uitzag dan de laatste bezoekjes. Toen zag ze er nl. wat versuft en lusteloos uit, wat ik helemaal niet gewoon ben van haar. Ze was de laatste weken ook enkele keren gevallen, met een hoofdwonde tot gevolg. Misschien was dat wel de oorzaak van die slechtere periode.

Daarna reden we heel voorzichtig (door de aanhoudende sneeuw) naar onze dochter, waar we voor het middageten uitgenodigd waren. Ook de schoonouders waren aanwezig, en samen konden we na het aperitief met champagne, genieten van mosseltjes.  Na de koffie lieten we ons nog verleiden om een gezelschapsspelletje te spelen waarin we om beurten een auto uit een geparkeerde situatie moesten “bevrijden”. Zoals een online versie van dit spel: yellow out game.
Toch beslisten we om niet te laat naar huis te rijden, want de sneeuw bleef maar vallen. En zo beleefden we nog een rustig avondje thuis, waarin we ook de volgende aflevering van de razend spannende tv-serie “Salamander” volgden op “Eén”.

Vandaag weer een rustige dag thuis, en morgen komen ze op het werk kijken om de herstellingen uit te voeren aan de extruder die ik bedien.

Groetjes!

Billy

25 gedachtes over “Winterse zondag

  1. Salamander ken ik niet, wel een spannende Sallander waarvan ik ook de triologie in een adem uit heb gelezen. Verstandig om op tijd naar huis te gaan want het weer is onberekenbaar.
    Groetjes.

  2. Hallo,
    Een dagje genieten van welverdiende rust en zeker van de huiselijke warmte. Vandaag was het trouwens reeds een hele verademing op de weg, in vergelijking met gisteren. Hopelijk kunnen ze je morgen helpen bij de herstellingen en kan je vlug terug aan het werk.

  3. Voor oudere mensen is het nu een barre tijd, en al zeker als men niet meer zo stabiel is.
    gelukkig kunnen jullie haar nog helpen, en dat het zo nog lang mag zijn.
    Je hebt maar één moedertje he …
    verder lees ik dat het Bourgondische nog altijd aanwezig is,
    en nu met die koude smaakt alles zoveel lekkerder.
    Een mens heeft iets Warm nodig he …
    dus warem groetjes erboven op en tot ziens ♥

  4. Het was zondag hier ook ijzig koud en er is veel sneeuw gevallen. Nu vind ik het wel heerlijk buiten. Moet er ook wel door vanwege mijn werk maar ga nu wel lopend naar het station ipv fietsend. Je verveelt je toch nog niet he?

  5. Toch ook heerlijk om op zulke winterse dagen zo met elkaar door te brengen! Dat ik vind ik ook het fijne van winter, men zoekt elkaar op…heerlijk een wijntje en hapje delen en gezellig samenzijn!!

  6. Best dat uw ma er weer iets beter aan toe was. Hoe mooi die sneeuw ook is, voor de oudjes is dat allemaal iets minder, zij verkiezen warmer weer 😉 Als ze niet buiten kunnen werkt dat op hun gemoed, daar worden ze futloos van.
    Salamander wordt hier ook gevolgd. Heel erg spannend vind ik het niet maar ik ben benieuwd naar de afloop…daarom blijf ik trouw kijken 🙂

dit vind jij er van...

