Gary Numan – Cars

Sinds vrijdag is het autosalon in Brussel open voor het publiek, en nog tot 20 januari kunnen de liefhebbers en geïnteresseerden zich vergapen aan de nieuwste auto’s, lichte bedrijfsvoertuigen en tweewielers. Nog tot vanavond was er ook een aparte fietsbeurs, waarin heel wat aandacht ging naar elektrische fietsen die nu volop in opmars zijn.

Ik hoorde gisteren Gary Numan op de radio met “Cars” en ik vond dit wel een gepast moment om dit liedje op m’n log te plaatsen. Toen Gary Numan nog deel uitmaakte van Tubeway Army, heb ik hun album “Replicas” (1979) gekocht (waarop de hitsingle “Are friends electric” stond). Ik hield wel van die elektronische muziek (doe ik eigenlijk nog wel), en dit album is in dit genre wel een pareltje. Gary Numan is snel de solotoer opgegaan, en hij is nog steeds een naam in het elektrogenre.

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier . Mijn muziekcollectie: klik hier

42 thoughts on “Gary Numan – Cars

  1. Bij de eerste klank dacht ik al: oeie…das niets voor mij. Ben toch blijven luisteren en zo toch van mening veranderd, het is niet mis maar ik denk niet dat ik zo een ganse cd zou beluisteren 😉

  2. ik heb replicas destijds ook grijs gedraaid en ben nog steeds fan van zijn muziek.
    op youtube staat trouwens een mooie uitvoering van dit nummer met begeleiding van Nine Inch Nails.

  3. Gary Numan is zoals ELP en Kraftwerk een uitzondering , je album zoals ge noemt is een “parel” in de muziekgeschiedenis Billy ! Jammer dat ik hem nooit live heb bezig gezien !

  4. Hallo,
    Eigenlijk nog nooit van gehoord, maar valt best te beluisteren. Enne wat dat autosalon betreft, dat laten we aan ons voorbijgaan. Niet meteen de behoefte om een andere wagen aan te kopen. Wordt toch wel een beetje duur om zoiets aan te schaffen.

    • ik heb er ook nog geen behoefte aan hoor, Joris. Deze keer ben ik vast van plan om m’n wagen helemaal op te rijden (maar dat zei ik al meermaals hoor… 😉 )

  5. Ik vind zulke salons te commercieël, tot mijn spijt mss.
    Mijn voorkeur gaat uit naar oldies, een Chevy bijv
    en liefst met white walls … de muziek die klinkt dan wel goed,
    ook al een beetje een oldie he.
    Liefs ♥

  6. Ik zou nooit naar het autosalon gaan, ik zou door het bos de bomen niet meer zien, vrees ik. Heb eigenlijk niet echt veel interesse in auto’s, zolang de mijne wil rijden ben ik al heel blij.
    groetjes

    • ik vind het wel ’s interessant om te gaan, ook al is dat nu al jaren geleden. En er zijn ook voldoende andere media om de nieuwe modellen bij te houden hé…

  7. Hallo,
    Als je deze ochtend sommigen zag rijden, tegen twintig per uur en met bevoren ruiten en half bedekt met sneeuw, dan vraag men zich toch af, waar dergelijke idioten hun rijbewijs hebben gehaald. Een simpele ijskrabber dient niet om in de koffer te liggen, maar om je voorruit vrij te maken, zodat je tenminste kan zien waar te rijden. Misschien dat men op het autosalon beter een wintersetje zou aanbieden in plaats van een dure cd-speler. Het zou veel gemakkelijker zijn op de weg.

  8. Van die muziek heb ik nou nog nooit gehoord. Maar ik ben dan ook geen radioluisteraar.
    Voor die autosalon zal wel heel wat belangstelling bestaan. Allemaal mannen die tegen hun vrouw zeggen: ga jij maar even naar de lingeriezaak, dan duik ik hier even naar binnen.

  9. Ja, het doet mij ook een beetje aan Kraftwerk denken. Autobahn.
    Ik heb mijn man al een beetje geprikkeld om maar naar Brussel te gaan nu de Autorai in Amsterdam is afgeblazen, ga ik wel shoppen terwijl hij zich vergaapt. Maar dan moeten we opschieten begrijp ik.

  10. Auto’s en mannen 😉
    Ik herken de muziek, mijn broer was ook fan van electronische muziek, met name Kraftwerk. En hij was/is fan van Vangelis, hoewel Vangelis écht een muziekvirtuoos is die een plaats verdiend boven aan de ladder van elektrische muziek 🙂

  11. Lang geleden dat ik Gary Numan hoorde. Ik luister tegenwooordig veel naar een buitenlandse zender, en naar populair fm. Een regionale zender.
    Cars is een nummer wat ik vroeger echt enorm veel hoorde.

dit vind jij er van...

