Autoschoeisel

Vandaag had ik een half uurtje vroeger gedaan met werken, ideaal om onze wagen van nieuw schoeisel te laten voorzien. Direct na thuiskomst een afspraak gemaakt met de bandencentrale waar ik al jaren ga, en ik mocht nog om halfzes gaan. Ik had wat druk verkeer verwacht, maar dat viel nog mee, en zodoende kwam ik iets te vroeg aan. De eigenaar was nog bezig met de wagen van een jonge kerel. Na een 10-tal minuutjes was het mijn beurt, en een half uurtje later lagen 2 spiksplinternieuwe banden vooraan (wat me iets meer dan 190 euro kostte). Bij nazicht van de achterste banden stelde hij vast dat ook die binnenkort zullen moeten vernieuwd worden, niet zozeer door het verdwijnen van het profiel, maar door ouderdom. Tja, meer dan 100.000 km is dan ook wel uitzonderlijk lang om het met dezelfde banden uit te houden…

Groetjes!

Billy

β™₯

44 gedachtes over “Autoschoeisel

  1. Dat probeer ik altijd zo lang mogelijk uit te stellen, mijn banden hebben een buitenformaatje, wat er op neerkomt dat ik een €150 PER BAND, jawel, kwijt ben als ik ze echt moet vervangen, wat dus een TE duur grapje is eigenlijk!! Sad, sad me, yes indeed!

    Liefs,
    Lotte

    • kijk Lotte, dit vind ik nu ’s echt niet verstandig van je. Besef wel dat die 4 luttele oppervlakten je dagelijks op de weg (proberen te) houden! Voor je eigen veiligheid bespaar je dus veel beter op andere dingen. Ik heb daar trouwens in de bandencentrale banden zien liggen die Γ©cht schandalig lang gereden hadden (ja ja, je bent niet de enige!), en de ex-eigenaar kon het niet meer verder vertellen…

      • ma nee, de papa is ne automecanieker, als het echt de spuigaten uitliep zou hij het me ongetwijfeld wel vertellen denk ik!

        Ook hij is gelukkig nog bezorgd om mij πŸ˜‰

        Liefs,
        Lotte

    • achterbanden zien bij een wagen met voorwielaandrijving veel minder af, maar ik heb er dus Γ©cht wel 100.000 km mee. Ik ga ze nog voor de zomer laten vervangen hoor… πŸ˜‰

  2. Je kan weer veilig de weg op. Benieuwd hoe het met mijn banden zal gesteld zijn. Binnenkort moet ik naar de keuring…een noodzakelijk kwaad.

    • jij doet het nog beter dan ik, Chantal!
      Winterbanden zijn een aanrader, en dat weet ik. Maar toch willen we ons budget er (nog) niet in voorzien. Misschien komt dit nog wel

  3. Maatje moest dat onlangs ook laten doen … resultaat (met platte hakken) een aderlating in onze portomonnee . Maar wel glansrijk door de keuring gekomen, dat is het positieve eraan.
    β™₯

  4. Hallo,
    Ja vorig jaar dienden we ook van banden te wisselen, met het oog op de keuring. Tegenwoordig is het onderhoud van een wagen best duur te noemen. Maar eigenlijk gaat toch de veiligheid voor alles en kan je moeilijk op dat soort zaken besparen. Maar je kan nu alvast met een gerust gemoed de lange winter dorkomen.

  5. Beter het veilige voor het onveilige!
    Ik heb er ook voor gekozen om winterbanden op te leggen. Nou scheelt dat ik het banden wisselen zelf kan. En me vader die het controleert πŸ˜‰

    Veel rij plezier!

    Liefs!!

  6. Veilig bezig Billy, zo leg je niemand aan banden πŸ˜‰
    Zelf rijdt ik in een vrij jonge (electrische) auto, dus jonge banden. Nu zitten bovendien de winterbanden erop, daar kom ik in koudere tijden mooi mee weg πŸ™‚

  7. Lekker gevoel he, die nieuwe banden. Ik herken het niet bij mezelf want ik heb geen auto. Maar als ik nieuwe schoenen koop heb ik ook zo’n gevoel van….we kunnen er weer tegen met onze wegligging πŸ™‚

  8. Nieuwe banden zijn precies een kostelijke affaire. En dat zijn idd precies echt wel veel kilometers om met dezelfde banden te doen :-). Als de volgende ook zo lang meegaan πŸ˜€

  9. Hallo,
    Het lijkt alsof de nieuwe banden juist op tijd werden aangekocht. Een kleine winterprik kondigt zich aan, dus beter spelen op veiligheid dan besparen op dat soort autoschoeisel. Prettig weekend gewenst.

dit vind jij er van...

