Tegenslag

Afgelopen weekend kreeg ik plots pech met mijn laptop. Het beeldscherm was volledig zwart, en wat ik ook probeerde, het haalde niks uit. Geen reactie, geen pijltje van de muis te zien…niks. Ook het uittrekken van de stekker zodat hij binnen de 2 minuten uitvalt (wegens kapotte batterij) en opnieuw opstarten bracht geen soelaas.

Gisteren kreeg ik dan van schoonbroer een mini-laptopje in gebruik, om me uit nood te helpen. Vandaag reed vrouwlief met onze laptop naar de hersteldienst, en gaf er mijn telefoonnummer bij. Ik kreeg dan iets later op mijn werk telefoon van de technieker van dienst, om te vragen wat er precies scheelde aan de laptop, want bij hem deed het beeld het prima! Heel vreemd natuurlijk, en ik besloot dan maar om onze laptop gewoon weer op te halen.
Door omstandigheden moest ik vandaag wat langer werken, en na thuiskomst en een deugddoende douche zette ik mij weer aan m’n vertrouwde speeltje. Geen vuiltje aan de lucht, scherm deed het weer prima. Maar toen ik aan het eten was, en de laptop dus in schermbeveiliging overging, was het weer van dat. Niks meer te zien! Bizar!

Morgen dus nog maar eens binnenbrengen…

Groetjes!

Billy

29 reacties op “Tegenslag

  1. Suske zegt:

    dat zijn van die onverklaarbare dingen die toestellen kunnen krijgen. Lang geleden hadden wij een televisie waarvan de klank nu en dan uitviel. Nooit kunnen achterhalen wat er precies scheelde.

  2. klaproos zegt:

    he get billy,

    dat zijn van die klachten waar je dus echt geen zin in hebt,
    pff ik hoop dat ze hem kunnen maken voor je

    xxx

  3. justm3 zegt:

    Gek, hopelijk vinden ze de oorzaak :)

  4. J@n. zegt:

    Hé, vanmorgen toevallig heb ik ook zo’n 10 minuten met een zwart scherm gezeten bij het opstarten en omdat Joke in dergelijke omstandigheden altijd zegt dat ik te ongeduldig ben, ben ik ondertussen maar iets anders gaan doen en na terugkomst werkte het ding weer normaal……..Geduld Billy, geduld! ;-)

  5. tssss ..

    dan kun je mij hier nu niet zien staan wuiven, billy? ;-)

    ik hoop dat de pc-dokter je laptop weer helemaal in orde krijgt, want het is nu niet het moment om zwarte sneeuw te zien, eh? ;-)

  6. ZON-nebloem zegt:

    ik hoop dat ‘m nu bij de technieker ook uitvalt, want anders lijkt het een miserie…ik heb gelukkig den technieker aan huis

  7. redstar zegt:

    Tja, Ik had ook zo’n laptop ter reparatie. Hij zou steeds uitvallen. Ik heb hem 4 uur laten draaien en hij viel geen een keer uit.

  8. Chantal zegt:

    we zijn meteen onthand he, gek is dat

  9. Hoe vervelend ! Hopelijk vinden ze deze keer de oorzaak.

  10. ingridblogs zegt:

    Balen zeg….je kan gewoon niet meer zonder dat rot ding hè;)

  11. Saskia zegt:

    Oh dat is balen zeg!

  12. Ollie zegt:

    Vreemde jongens die laptops dus ! Ook al eens voor gehad !

    OT ; Je hebt gelijk , de jongen werkt als boekhouder op je ex- werk !

  13. Desire zegt:

    Ai, dat is minder. Want zo lang kunnen we tegenwoordig niet zonder ;-)
    Lijkt wel of er juist iets met je schermbeveiliging aan de hand is … iig geval sterkte met de reparatie!

  14. LJ zegt:

    Bizar! Hopelijk vinden ze wat er aan de hand is want een leven zonder pc…. aaaargh :D

  15. Soms beginnen laptops zelf een eigen leven te leiden. Praat je er soms teveel tegen?
    Ik zou niet graag van laptop ruilen, Billy, want ik zou ogenblikkelijk beginnen te panikeren. Bij storing moet ik me zelfs bedwingen om windows in de praktijk te brengen en het ding uit het raam te smijten. Nog nooit gedaan natuurlijk… Ik ben erg benieuwd hoe dit zal aflopen!

  16. datzalwel zegt:

    Heel vervelend altijd. Gelukkig heb ik Jan als hij uitvalt, als het niet te moeilijk word kan hij me helpen :-))
    Groetjes.

  17. hannekelive zegt:

    dat is vervelend, ik ben nergens zonder dat ding.
    (alhoewel ik hem nu pas weer naar een week heb geopend……..
    zou ik dan toch afgekickt zijn?
    )

  18. Zal wel iets stoms zijn,……….hopelijk vinden ze het snel!!

  19. Storm zegt:

    Hmm! Ook eens gehad; bleek verbinding moederbord naar scherm. Er moest een nieuw scherm in. Dat kost bijna evenveel als een nieuwe laptop, dus ….
    Hopelijk is het herstelbaar!

  20. platoonline zegt:

    Da’s wel heel vreemd. Ze moeten toch iets kunnen vinden. En hopelijk is het geen kostbare geschiedenis om het te repareren.

  21. bea zegt:

    Daar zou je het schijt van krijgen. Hopelijk is dat niet het begin van het einde maar een akkefietje dat eenvoudig kan opgelost worden.

  22. HansDeZwans zegt:

    Ik vrees voor jou het ergste. Heb dat ook eens aan de hand gehad. Is een teken dat ofwel je scherm het gaat begeven, of de bedrading vh scherm niet meer goed zijn. Uiteindelijk naar de winkel gebracht en een nieuw scherm kost iets minder dan een nieuwe laptop, dus daar moest ik niet lang over nadenken. Probeer toch maar snel een backup te nemen van je belangrijke zaken die erop staan, uit veiligheid.

  23. Hopelijk heb je een back up gemaakt, maar even goed altijd balen!

    Liefs

  24. Een typisch voorbeeld van een mankement dat niet of nauwelijks op te sporen is.
    Jij bent onthand want op een gegeven moment heb je geen vertrouwen meer in
    deze laptop. Heb je al wel een back-up gemaakt?
    Groetjes
    Mara

  25. Liann. zegt:

    Vervelend! Hopelijk valt het te verhelpen.

  26. chrissebie zegt:

    Zwijg Billy, mijn pc doet het ook heel slecht momenteel, heb moeten hemel en aarde verzetten om te kunnen bloggen, pf, en ik heb daar helemaal geen geduld voor! grts

  27. Joris zegt:

    Hallo Billy,
    Tja dat zijn van die toestanden die optreden wanneer de pc is opgewarmd, soms werkt hij uren normaal, soms slechts enkele ogenblikken. Hopelijk vindt men spoedig wat er hapert. Het is immers niet leuk, wanneer je niet meer zeker bent op het ding het wel zal doen of niet. Maar een backupje kan nooit kwaad, ooit hadden we een HD die crashte en natuurlijk veeeeel te lang gewacht om reservekopie te maken. Gevolg een hele reeds bestanden naar de bliksem.

dit vind jij er van...

