Je privacy, goud waard?

In een tent in de Dansaertbuurt in Brussel worden willekeurige mensen gevraagd of Dave hun gedachten mag lezen. Dave blijkt wel een zeer talentvol medium: hij “leest” hoe de mensen hun huis eruitziet, wat voor motor ze bezitten en wat hun rekeningnummer is. Op het einde wordt duidelijk hoe de waarzegger dat allemaal voor elkaar krijgt.

Denk daar maar eens over na!

bron: www.deredactie.be

Liefs,

Billy

33 reacties op “Je privacy, goud waard?

  1. Creepy! Daarom zit ik om te beginnen al niet op Facebook en ben ik ook niet bekend bij Google. ;-) Hoe minder er aan elkaar gelinkt wordt, hoe beter. Wel een echte eye-opener, BIlly.

  2. J@n. zegt:

    Ze mogen alles van mij weten, behalve mijn pincode!

  3. Joris zegt:

    Hallo Billy,
    Tja, soms vraagt men zich af hoe ze het voor elkaar krijgen… maar uiteindelijk is het allemaal een beetje boerenbedrog. Goedgelovige mensen werden in het verleden reeds vaker opgelicht en dat is natuurlijk het doelpubliek bij uitstek. Men speelt vaak ook een beetje in op de mentale toestand en op de emoties, je kent dat wel, zogezegd in contact komen met overleden familieleden. De beste raad is bij dat soort mensen wegblijven en vooral het spreekwoord gedachtig… boer pas op je ganzen…

  4. datzalwel zegt:

    Inderdaad zet geen prive zaken op je p.c kwaadwillende weten daar heel goed misbruik van te maken.
    Groetjes.

  5. vlinder zegt:

    Dit is dan ook de reden dat ik zo min mogelijk persoonlijke dingen neer zet op het internet.
    Om deze reden wil ik ook géén facebook en andere toestanden en probeer ik het bloggen zo neutraal mogelijk te houden.
    Inderdaad zoals @Mirjam kakelbont al zegt, een goeie eye-opener.
    Fijne nieuwe week met liefs van mij..;)

  6. klaproos zegt:

    ze mogen van mij ook alles weten billy,
    ik heb hoegenaamd geen geheimen,

    je doet het zelf denk ik dan, wat je weggeeft….

    xxx

  7. Suske zegt:

    waarzeggers en toekomstvoorspellers blijven het best uit mijn buurt. allemaal bedrog.

  8. Mcdid zegt:

    hihi mooi he. Ook goed nadenken wat je online zet en wat tegen je gebruikt kan worden :)

  9. HansDeZwans zegt:

    Heb dit filmpje even op mijn fb gegooid.

  10. nu is het nog een onschuldige ‘waarzegger’ ..

  11. ZON-nebloem zegt:

    ik heb dit clipje al een paar keer doorgestuurd gekregen.
    Maar het is inderdaad een nadenker, ik zelf geef nooit niet veel vrij van me, en wat er op internet staat mag iedereen weten

  12. redstar zegt:

    Ik heb hier regelmatig over geschreven. De meeste mensen die bij mij reageren zeggen dan dat ze niets te verbergen hebben. Privacy is een hoog goed!

  13. RebelGirl zegt:

    Goed filmpje!! Ik houd het allemaal zo privé mogelijk. Geen namen op Het Net en profielen afgeschermd…

  14. Chantal zegt:

    dit is zeker schokkend en eng

  15. Saskia zegt:

    Precies de reden dat ik ook bewuster ben gaan bloggen en op social media zit :)

  16. Desire zegt:

    Goeie waarschuwing … het zijn ook wel een stel sukkels bij elkaar die bij die Dave op bezoek komen, een kwestie van je instellingen (op facebook) aanpassen. Als je alles op ‘openbaar’ hebt staan, tja … dan ben je aan de beurt haha!
    Trouwens, je weet dat anderen je kunnen googlen als je ‘dingen’ op het internet zet, daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Zolang je daar achter staat en er geen wereldschokkende dingen opzet, is er niets aan de hand. Daarentegen gebeurt het ook dat ánderen jouw gegevens zonder toestemming op internet plaatsen, en da’s natuurlijk wel heel vervelend.

  17. Ollie zegt:

    Je kan niet geloven hoeveel mensen zich te veel blootgeven ! :-)

  18. bea zegt:

    Bangelijk voor zij die dat te horen kregen :-) Een leuke waarschuwing!

  19. Joris zegt:

    Hallo Billy,
    Vroeger duurde het vaak weken, alvorens men iets kon vernemen met betrekking tot het gebeurde aan de andere kant van de wereld. Nu gaat het nieuws razendsnel de wereld rond. Binnen enkele minuten weten we nu welk onheil zich heeft afgespeeld aan de overkant van de oceaan. Dankzij de evolutie van de moderne communicatiemiddelen gaat alles veel vlugger. Gelijkaardig fenomeen doet zich voor via sociale netwerken, men gooit in vertrouwen iets op het net en heel vlug zijn er anderen die daar niet altijd op de juiste manier mee omgaan. Heel gevaarlijke situatie dus. Vandaar, bezint eer ge begint zouden we kunnen stellen.

  20. justm3 zegt:

    Goede reclame, mensen klagen heel vaak over het internet en privacy, maar uiteindelijk bepaal je zelf wat je allemaal op facebook etc,.. zet. Dus het is belangrijk dat mensen zich hier bewust van zijn.

    Ik denk wel dat iedereen in dit filmpje acteurs zijn. De voorbeelden die men hier aanhaal zijn wel erg ‘extreem’ en het zou me verbazen dat iedereen zo’n onafgeschermde gegevens online heeft. Plus dat heel dat team achter een doek zitten, je zou ze dus allemaal enorm hard horen typen moest je in die tent zitten ;-)

  21. Kay zegt:

    Na 21 uiteenlopende meningen nog een toevoegsel. Ik ben heden erg op mijn privacy gesteld, ooit had ik meer mijn hart op de tong en dat werd misbruikt. Dat lijkt eigen aan internet. Wat ik hier zie kàn volgens mij niet, al zou ik direct voelen dat ik bedrogen word. Zulke wanpraktijken die men voorsteld aan goedgelovige mensen moeten ferm aangepakt worden. ♥

  22. platoonline zegt:

    Oei, dat is even een goede waarschuwing. Gelukkig betaal ik niet per internet. En wat er van mij bekend is, beschouw ik als niet bijzonder. Maar ja, is dat ook zo?
    Tjonge, ik ben onder de indruk.

  23. DharSon zegt:

    Wanneer je iets online zet dat is het, in mijn ogen zo klaar als een klontje dat een ander het ook kan lezen. Dat is 1 van de redenen dat ik mijn eigen naam eens per maand of 2 maanden even google. Tot op heden komt er niets tot nauwelijks naar voren (met mijn echte naam dan). De naam DharSon is iets anders, maar het blijft allemaal binnen de lijnen die ik opsteld heb .

  24. Inge zegt:

    Zo das een heftig reclamespotje….poeh! Net als degene die boven mij reageert google ik weleens op mijn naam en ben gelukkig nog nooit zoiets tegen gekomen.
    Maar dit maakt mensen wel allerter!
    Groet, Inge

  25. ♥Inge♥ zegt:

    Heeft iemand dan ooit in waarzeggers geloofd?? Een goede waarschuwing…film zit goed in elkaar!

  26. Even met je neus op de feiten worden gedrukt is hier de duidelijk de boodschap, nu ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn halve leven op het net zwier,……..en ja, ooit zal dat wel zijn consequenties hebben :-)

  27. Storm zegt:

    Very scary indeed!

  28. Het is belangrijk bewust en voorzichtig om te gaan met (sociale) media. Ik geef op internet ook alleen maar vrij wat de wereld mag weten en scherm mijn accounts goed af.

  29. Nana zegt:

    Ik had het gelezen in de krant. Ik snap niet hoe mensen hun Facebookprofiel openbaar kunnen zetten. Dat is erom vragen ook hé.

  30. Claudia zegt:

    Wow, confronterend filmpje!

dit vind jij er van...

