Herfst

Vanmorgen was er voor het eerst dit najaar in ons land vorst. In Elsenborn daalde het kwik in de thermometerhut tot 1 graad onder nul.

Voor ons het sein om voor het eerst de verwarming in te schakelen, want 18°C in huis is toch wel wat killetjes…
De herfst begint (officieel dan toch) morgen, en dat wordt weer uitkijken naar mooie herfstwandelingen en het bewonderen van het kleurenpalet dat dit seizoen ons biedt…

foto van weekendje weg in Orchimont, november 2006

Groetjes!

Billy

36 gedachtes over “Herfst

  1. Een prachtfoto Billy en een mooie streek.
    Wat de verwarming betreft die staat hier ook al aan
    zeker! ’s morgens of mijn tanden klapperen de brabanconne.
    Ik kan nu eenmaal niet tegen kou, vraag dat maar aan maatje.
    Voor jullie een knusse en vooral warme avond en tot de volgende.

  2. Ik vond het vanmorgen ook berekoud toen ik buitenging, brrr. Maar de verwarming staat hier nog niet aan. Momenteel nog 20° binnen, we gaan nog een beetje zuinig doen en desnoods een pulleke en kousen aantrekken 🙂
    Schone foto, toont de herfst van zijn mooie kant.

  3. De herfst vind ik een rijk seizoen, met al dat gekleurde blad, de bessen, vruchten, pompoenen… Alleen de temperatuur en de neerslag, daar zit ik niet zo op te wachten. Maar we zullen het er toch mee moeten doen.
    Over drie maanden is het Kerst, kun je je dat voorstellen?
    Buiten een dikke trui aan en binnen de kachel. Zo halen wij volgend voorjaar wel!

  4. Hmmm, ik krijg plots ontzettend veel zin om me op dat terrasje te installeren met een tas thee, een warm dekentje en een goed boek. Zalig!

    Hier staat de verwarming nog niet op, hoewel het gisteren 17,4 graden was binnen ’s avonds. Maar de regel is hier dat de verwarming niet opgaat voor 1 oktober. En sowieso stoken we in de winter ook niet hoger dan 19,6 graden. Een mens went daar wel aan. En we zijn dan ook fan van fleece-dekentjes.

  5. Het is hier ook koel in huis, maar de cv heeft nog maar één dagje aan gestaan. Nu is het meer dikke truienwerk in huis.
    Pachtige foto, inderdaad brengt de herfst ons schitterende kleuren en overheerlijke geuren.
    Enjoy!

  6. Hallo Billy,
    Ja inderdaad, de verwarming doet al deugd ’s avonds en dan weet je wel hoe laat het is. De mooie dagen zijn stilaan voorbij, het wordt herfst en dat is nog maar de voorbode van wat komen moet. Een mooie foto van een voor ons niet echt bekende plaats. Ik vermoed de Ardennen ergens, maar daar zijn zoveel leuke plekjes, je kan ze niet allemaal kennen. Alvast een fijn weekend gewenst.

  7. Voor jou is 18 graden killetjes,
    voor mij een heerlijke temperatuur.
    Voor mij mag het van maart tot septemper best zo’n 18 tot 20 graden zijn hoor.
    Die hitte vind ik juist maar niks.
    Wens je een mooi weekend Billy.

  8. Hier nog geen verwarming, integendeel, het schuifvenster blijft nog lang op een liertje staan.
    Ik geniet wel al van de okkernoten maar roep & tier elke keer ik een spin zie migreren. Ik kijk ook niet uit naar het uurverandering.
    Prettig weekend !

  9. Hallo Billy,
    Na de eerste vorst in de Ardennen de afgelopen week, hebben we vandaag echt wel weinig reden om te klagen. De zon doet haar uiterste best om een aangename nazomerdag van te maken en dat voelt zalig aan. Geniet dus tenvolle van dit weekend, als je niet hoeft te werken natuurlijk en wei weet, straks naar het voetbal?? Hier gaan we nog een beetje classic 21 beluisteren, wegens… veel Pink Floyd 😉

  10. Allereerst mijn complimenten voor je nieuwe lay-out, heerlijk vrolijk worden we daar van 🙂
    En da’s een mooi herfstplaatje Billy. Maar hoe mooi ook, ’s avonds is het inderdaad alweer stukken koeler, dus ook hier de (houtkachel) alweer aan, heerlijk warm!

  11. Mooie foto. Echt herfstig. Tja, hier was het vandaag nog even 22 graden. Maar een uur later begon het te regenen en te waaien. De herfst is weer eens stipt op tijd uitgebroken. Brrrrrr…. Maar misschien komen er nog een paar zonnige dagen achteraan.

dit vind jij er van...

