Weekendverslag 1 & 2 september

Vrijdagnamiddag zijn wij naar tuincentrum De Bock geweest, om uiteindelijk de keuze te maken voor een nieuwe terrasplant. Na veel kiezen en keuren viel onze keuze uiteindelijk op Perovskia “Blue Spire”, een zilverkleurige plant met paarse bloemen, die bloeit in de nazomer. Uitstekend geschikt dus om van te genieten in mooie nazomers zoals we die de laatste jaren al vaak hadden…

Zaterdag zijn we in de namiddag gaan fietsen met vrienden
Een ritje via het knooppuntennetwerk rond Poperinge, waarbij we voorbij reden aan de Trappistenabdij van Westvleteren, het kunstendorp Watou, en een tijdje langs de “Schreve” reden, de grens met Frankrijk.

fietscafé Het Ovenhuis in Watou

Zondag zijn we tegen de middag naar het bierfestival geweest bij de Heeren van Liederkercke, één van mijn favoriete eethuisjes en biercafés.

Weer heel wat biertjes geproefd, en genoten van het lekkere weertje!

Groetjes,

Billy

37 gedachtes over “Weekendverslag 1 & 2 september

  1. Mooie streek hé langs de skreve! IK heb jaren in Dikkebus gewoond,tussen Ieper de de zwarte en rode berg. Ik hield zo erg van die streek, maar mijn toekomst heeft het anders bepaald!
    Groetjes

  2. Die planten/bloemen zien er prachtig uit! Ik zoek ook bloemetjes voor op mijn balkon zodat ik van de herfst ook nog wat kleur heb, maar die zijn denk ik wat te groot 🙂

  3. Hele mooie plant. Daar zul je vast veel plezier van hebben.

    Poperinge… kijk, nu komen we in elkaars buurt. Mijn schoonbroer is daar geboren en zijn moeder woont daar nog steeds. Maria en ik gaan regelmatig naar Menen want daar woont hij nu. En dan wippen we ook altijd even de grens over naar Frankrijk. Dus iets van jouw België ken ik dan toch 🙂

  4. Speciale plant, kende ik niet…wat je waarschijnlijk niet verwonderd 🙂 Weer veel leuke plaatsen gezien het voorbij weekend, je kent er wat van.

  5. Die plant ken ik! De rotonde van een dorp verderop staat er vol mee en het is één blauwe waas. Nu is blauw mijn lievelingskleur dus je begrijpt zeker wel dat ik niet de eerste de beste afslag naar rechts rijd?

    • tuurlijk bestaan die!
      Maar de Heeren van Liedekercke zijn ook niet dicht bij “mijn kant” hoor, Neusje
      Is wellicht even ver van jouw huisje als van mijn huisje…. 😉

  6. de Blue Spire ziet er inderdaad mooi uit. Zelf wil ik graag een vlinderstruik volgend jaar, een buddleja en we moeten nu al plannen en bedenken… en dan in de tuin genieten van al die kleuren onder het genot van een bijzonder biertje…

dit vind jij er van...

