Waregem Koersefeesten

Kermis

ja ja, het is kermis in ’t stad. Weer heel wat attracties en eetkraampjes in het centrum. En overvolle terrasjes.
De blikvanger op de kermis is dit jaar de Booster Maxx, die je tot zo’n 55m hoogte brengt en snelheden haalt tot boven de 100 km/u

Booster Maxx

Muziek

op vele plaatsen zijn er muzikale evenementen. Hoogtepunt is vanavond Bavik Live met de MG Band en Daan in het park Baron Casier

 

Jaarmarkt

deze namiddag gaat de jaarmarkt door in de straten van het centrum. Met dit weertje wordt het vast weer op de koppen lopen, en geluk hebben als je een plaatsje wil bemachtigen op één van de terrasjes om even aan mensjeskijken te doen…

Paardenrennen

naast de gewone wekelijkse rennen op zondag, is Waregem Koerse natuurlijk het bekends om de grote Steeple Chase van Vlaanderen, die altijd plaatsvindt de dinsdag na de laatste zondag van augustus. En meteen ook de basis vormt voor de Waregem Koersefeesten

de sprong over de Gaverbeek

Vuurwerk

officiële afsluiter van het Waregem Koersefeest, morgen om 22u

Helaas…

zal ik de avondlijke activiteiten voor het eerst in jaren niet kunnen meemaken, omdat ik geen verlof opgenomen heb.

Maar als je in de buurt bent, is een bezoek aan onze stad wel ’s de moeite!

Liefs,

Billy

27 thoughts on “Waregem Koersefeesten

  1. Vorige week was het Roeselare kerremesse ! Ben niet geweest , omdat de kleinkinderen er niet waren en Annabelleke is nog te klein natuurlijk ! Anders loop ik er eens wel graag langs , om de kermis geuren te ruiken en deze zijn heel apart !
    Uitgenomen op de Essevee , ben ik nog nooit in Waregem geweest ! A shame !

  2. Kermis niks voor mij (behalve het smoutebollenkraam…) Binnenkort is het in Leuven ook weer zo ver, de jaarmarkt zal ik ook moeten missen en het vuurwerk ook! Jammer!

  3. Er is behoorlijk veel te doen in Waregem. Het ziet er geweldig leuk uit allemaal. Het zal ook wel een flink aanzuigende werking hebben op de omliggende gemeenten. Jammer dat je niet overal bij kan zijn. Maar iets zul je er wel van gezien hebben toch?
    Mooi verslag.

  4. O dan woon je niet zo ver van waar mijn huisje staat! Ik was graag naar de jaarmarkt gekomen, maar t is er om één of andere reden niet van gekomen! Ze hebben wel geluk met het weer!
    Groetjes

  5. Ik hou niet zo van de drukte maar ik vind wel dat jij die drukte mooi in beeld hebt gebracht. Hopelijk heb je kunnen genieten van de activiteiten die je wel kon meemaken?

    • Dit is inderdaad een jaarlijks terugkerend ritueel, Mara… 😉
      Maar ik heb enkel op zondag en op maandag een plaatsje gezocht op een terras, en aan mensjeskijken gedaan. Niks spectaculairs, maar wel aangenaam…

  6. Ik heb op hln gezien dat de vrouwen daar op de Waregemse koersen graag nogal opvallende (lees: lelijke) hoeden opzetten :p. ‘T zal zo zijn charme wel hebben zeker? 😀

dit vind jij er van...

