Terrasplant

De voorbije dagen is het ideaal weer voor mij. Een temperatuur tussen 20 en 25 graden, heerlijk om op ons zonneterras te zitten zonder te zitten puffen en zweten van de hitte.

Vorige week heb ik één van onze plantenbakken moeten leeg maken omdat de plant die erin zat (palm) het door de vrieskou in de winter begeven had. Ik wil de komende dagen dus uitkijken naar een nieuwe terrasplant, die het goed doet in de zon, winterhard is en als het even kan ook een lekker geurtje af geeft. Laat de tips maar komen!!!

Groetjes!

Billy

40 thoughts on “Terrasplant

    • amai, Suske, je zat te wachten tot ik m’n nieuw logje maakte zeker? Zo’n snelle reactie had ik wellicht nog nooit!
      Geeft niet hoor, ik heb zelf ook geen groene vingers… 😉

  1. ik zou het zo direkt niet weten, billy.
    planten/bomen in een pot drogen nogal makkelijk uit in de winter.

    winterhard,
    zon,
    lekker ruiken ..

    wij hebben enkele jaren geleden een heel grote pot vol knollen van de lelie gestopt.
    die staan nu volop te bloeien met hun geur ..
    jawatte, die is hemels! 😀

    in de winter is het wel een kale pot, omdat blad en stengels afsterven, maar winterhard zijn ze zondermeer!

    veel succes met je zoektocht! 😀

  2. Zoals je weet zijn mijn vingers verre van groen maar ik heb me net na de winter een eucalyptus azora gekocht die in pot staat. Hij is winterhard tot -20° (benieuwd of hij de komende winter zal overleven) en ruikt heerlijk….als je met je vingers over de blaadjes wrijft 🙂

  3. Maria’s koertje staat vol terrasplanten. De hibiscus en de vlinderstruik overleven vaak de winter niet. Maar de prunus (ook niet duur) en de acuba doen het prima. Ook een gewoner vlierbes is leuk en ijzersterk evenals de sering niet te vergeten. Nou, dit is mijn bijdrage.

  4. Terrasplanten heb ik genoeg, maar winterharde? Daar heb ik geen verstand van 🙂 Wat ik wel weet is dat palmen inderdaad niet tegen de winterkou kunnen.

  5. Er bestaan winterharde fuchsia’s. Heb er zelf één in de tuin, die komt ieder jaar gewoon weer op en bloeit in vol ornaat. Kweet niet of die in België te verkrijgen zijn? In Griekenland zie je trouwens overal Jasmijn … een heel aparte geur komt daar vanaf. Maar die is zeker niet winterhard 😉

dit vind jij er van...

