Feestdag

Gisteren was het OLV Hemelvaart, in België een officiële feestdag.

Het was voor ons ook in meerdere andere opzichten een feestelijke dag.
Het was gisteren nl. ook de eerste competitiedag voor onze favoriete voetbalploeg Racing Waregem. Meteen al een streekderby tegen FC Izegem. Het eerste gevaar in de wedstrijd kwam eerder van Izegem, maar onze jongens namen de wedstrijd in handen en scoorden ook 2 doelpunten. Een goeie start is mooi meegenomen!

Na de wedstrijd niet zoals gebruikelijk blijven hangen in de kantine, maar onmiddellijk met dochter, schoonzoon en kleinzoon Mero vertrokken naar het streekbierenfestival in Zwevegem. Zowat 40 brouwers stelden ons meer dan 150 biertjes voor, die je natuurlijk niet allemaal kan proeven. Daarom had ik ook vooraf een keuzelijstje gemaakt van die biertjes die ik wou proeven. Schoonzoon en ik proefden van deze biertjes:

Giesbaargs Muurken van bierfirma Muurken
Fort Lapin Tripel 8
My Antonia van brouwerij Birra del Borgo (Italië)
Wieze tripel blond van brouwerij Wieze
Morpheus Extra van brouwerij Alvinne
Goliath Triple van Brasserie des Legendes
Zeven zonden Luxuria van bierfirma Zeven Zonden
Novice tripel black van brouwerij Malheur
Augustijn Grand Cru van brouwerij Van Steenberge
Vicaris Generaal van brouwerij Dilewijns
Malheur 12 bruin

 

Een heel verscheiden keuze zoals je wellicht merkt, maar ik heb dan ook (net als in muziek) een brede smaak…

Daarna zijn we huiswaarts gekeerd, en konden net als de andere 15000 bezoekers tevreden terugblikken op een mooie namiddag.

Straks weer m’n werkplunje aan… 😉

Groetjes,

Billy

 

18 thoughts on “Feestdag

  1. Allemaal ongekende bieren voor mij 🙂 Ik vind het zelf altijd wel leuk om eens een nieuw bier uit te proberen, dus misschien moet ik ooit ook eens naar zo’n bierfeesten gaan 😀

  2. Ik ken er geen van maar ik neem van je aan dat ze goed smaakten.
    Dat jullie een feestdag hadden was hier te merken door de vele rode nummerborden. Altijd gezellig met zo veel asten uit Belgié. Wat het voetbal betreft was het voor ons een zwarte dag , we verloren tegen Belgié met 4-2.
    Groetjes.

  3. tedoeme, billy, ik denk dat we jou kant eens uitmoeten want van alle biertjes die jij ons hier toont ..
    ken ik niet eens de helft??
    laat staan 1/3? 😀

    alleen augustijn heb ik al gedronken en dat terwijl wij wekelijks nieuwe biertjes (+cafeetjes) gaan uitproberen? 😆

  4. Zeer heerlijke keuze’s Billy , enkele ken ik nog niet , uittesten dus 😉
    Prettige werkdag (hier is het kokend heet ) en een leuk weekend toegewenst !

    OT , graptje Billy ; Ik eet nooit Hamburgers … het is Ollie die spreekt hé ! 😉

  5. En ik ga er vanuit dat geen van jullie beiden bob was. 😉 Malheur en Zeven Zonden dronk ik zelf ook al, de rest is me onbekend. (Maar daarom niet onbemind hé ;-))

  6. Ik weet niet waar je woont Billy, maar als je op zaterdagnamiddag ooit eens in de buurt bent van Meulebeke, moet je eens een koeketiene drinken in brouwerij Maenhout!
    Maar eu, ik lust er ook veel soorten hoor, maar er staan er wel in je rijtje die ik absolut niet ken!

dit vind jij er van...

