Jarig moeke

Vandaag is mijn moeder jarig, ze is 91.

Mijn broer en ik zeggen “moeke” tegen haar, een woord dat hier in de streek bijna nooit gebruikt wordt. Doordat wij geboren zijn in Brussel, denk ik dat dit koosnaampje meer uit het Brusselse vandaan komt. Ik vind het in ieder geval lief klinken.

Ik ben blij dat moeke zich uitstekend schikt in haar nieuwe woonomgeving. Ze heeft ook wat meer sociaal contact dan op haar vroegere appartementje. En ze leest ook veel boeken, dat houdt haar geest scherp.
Straks gaan wij met een fles champagne langs, om haar verjaardag te vieren. Samen klinken doet ook zij heel graag… πŸ˜‰

Groetjes!

Billy

β™₯

29 gedachtes over “Jarig moeke

  1. De betiteling ‘moeke’ werd hier vroeger tamelijk veel gebruikt, ik bedoel in en om Eindhoven. Onze overbuurvrouw was bijvoorbeeld algemeen bekend onder de naam “moeke Vermeulen”.
    91 jaar, wat een leeftijd en als het ook nog in goede gezondheid……
    Gefeliciteerd Billy en maak er een leuk feestje van.

  2. Van harte gefeliciteerd met jullie moeke! Fijn dat ze nu volop van haar verjaardag kan genieten. Mijn oma werd ook ‘moeke’ genoemd door haar kinderen. En mijn kinderen noemen mijzelf ook wel ‘moek’ ‘moekie’ of ‘moeke’ net hoe hun pet staat.

  3. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Nu is ze even oud als mijn schoonmoeder die hoopt op 1 september a.s. 92 te worden. Ja ja Billy het is maar de vraag of wij zo oud mogen worden.
    Groetjes Mara

  4. een meer dan dikke proficiat met de verjaardag van je moeke, billy!!

    ik ben blij dat zij zich zo snel en goed aangepast heeft, aan haar nieuwe omgeving!

    ik wens haar nog heel veel mooie en gezonde jaren!!

    ja, daar proost ik op!! πŸ˜†

    *proost*

  5. Dagje te laat maar een dikke proficiat is hier op zijn plaats. Ik wens je moeke nog mooie jaren toe met allen die haar diebaar zijn….

    groet, Inge

  6. Een dikke proficiat is hier wel op zijn plaats. Ik ben een dagje te laat. Wat fijn dat je moeke het naar haar zin heeft op haar nieuwe stekje. Ik wens haar nog mooie jaren toe met allen die haar dirbaar zijn…

    Groet, Inge

  7. Amaai Billy, nu kom ik hier niet zo vaak maar vandaag wil ik je toch feliciteren, te laat helaas, met de verjaardag van je moeke. 91 jaar is een fenomenale leeftijd. Laat haar vooral veel blijven lezen, dan haalt ze de honderd, net als mijn buurvrouw die ook op de 25e julie 89 werd, nooit leest maar zich nooit iets ergens van aantrekt, de dingen weglacht en elke dag haar boodschappen doet in de supermarkt. Jouw moeke en mijn buurvrouw weten hoe gezond oud te worden. Het is ze van harte gegund.

  8. Alsnog van harte gefeliciteerd ! Wat leuk te lezen dat ze zo’n mooie leeftijd heeft en nog altijd goed is van lijf en leden met een actieve geest.
    Bij wie moet ik zijn om te tekenen dat ik ook zo mag (oud) worden ? πŸ˜‰

  9. Gefeliciteerd met je moeder Billy. En er is niets aan de hand hoor. Ik heb het stervens druk met voorbereiden van expositie (werk dus), en daarnaast ontspan ik graag. πŸ™‚ binnekort weer gewoon updates.

dit vind jij er van...

