Deep purple – Speed King

Een van de boegbeelden van de rockmuziek is heengegaan. John Lord, oprichter en toetsenist van Deep Purple, is gisteren overleden na een maandenlange strijd tegen kanker (alwéér!). En zoals het zo vaak gaat wordt weer volle aandacht besteed aan wat hij en zijn muzikale vrienden achterlieten.

Ik ben geen onverdeeld fan van Deep Purple, vele nummers vind ik maar niks. Ik had het meer voor de heviger nummers, het trage en véél te vaak gedraaide Child in Time komt me stilaan de oren uit. Geef me dan maar dit Speed King, waarop ook John Lord het beste van zichzelf geeft! En met zanger Ian Gillan voor mij in de beste bezetting van de groep optrad, hier in 1970 voor de Granada televisiestudio.

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

15 gedachtes over “Deep purple – Speed King

  1. Oeps, niet mijn muzieksmaak, maar wel bekend met zijn/hun muziek natuurlijk.
    Om door zo’n k*tziekte aan je eind te komen, dat wens je niemand toe.

  2. Onze generatie is nu aan de beurt en beslist niet nog de jouwe Billy. Jij bent geen babyboomer want je bent geboren in 1961. Albert en ik dus wel.
    Child in Time van Deep Purple, je mag me er ’s nachts voor wakker maken.
    Groetjes Mara

dit vind jij er van...

