Weekendverslag 7 & 8 juli

Zaterdagmorgen heb ik deelgenomen aan de Jean-Marie Pfaff-Classic, die doorging in buurgemeente Deerlijk. Die ging ten voordele van de Kim en de Sam, 2 scholen voor kinderen met leerstoornissen. En als ik ergens een tocht zie voor een goed doel, dan neem ik meestal die voor.

In de namiddag waren we oppas voor onze kleinzoon Mero, en had ik rustig de tijd om bij te benen in weblogland en om naar de Tour te kijken op tv. Vrouwlief is met vrienden een deur gaan plaatsen bij een andere vriend. Een deur? Ja, want ’s avonds mochten we naar het feest van die vriend en onze schoonzus, omdat die beide 50 jaar worden dit jaar. En dan is het de gewoonte dat we een deur versieren met oude foto’s en ballonnen en die dan voor hun huis gaan zetten. Die vriend werd gisteren al 50, schoonzus verjaart binnen 2 weken, dus was hij eerst aan de beurt.
’s Avonds dan naar het feest. Zoals gewoonlijk vloeide het bier weer rijkelijk. En om de magen te versterken kregen we bezoek van een frietmobiel die ons voorzag van frietjes en vlees naar believen. Niet echt mijn ding, maar kom…toch goed om wat binnen te spelen op zo’n avond hΓ©… πŸ˜‰
Het werd tegen 4u aan zondagmorgen toen we ons bed opzochten.

Zondagmorgen dus wat langer uitgeslapen dan gewoonlijk, en na het ontbijt vonden we het een goed idee om wat frisse lucht op te snuiven en deel te nemen aan de Waregemse Gordel. Vrouwlief had pas enkele dagen haar nieuwe, elektrische fiets en dit was een uitstekende gelegenheid om die uitvoerig te testen. We kozen voor de 50km-tocht, die langs een heuvelachtig parcours richting Oudenaarde liep. Ondanks de dreigende wolken kregen we amper wat regen te verwerken, zodat we toch wel wat geluk hadden op weergebied. Wat andere deelnemers dan weer heel wat minder hadden, en vaak moesten schuilen voor pittige regenbuien.
Na de tocht zagen we vrienden zitten op de Markt, aan de aankomstplaats, waar er dan al heel wat animatie was en muziek gespeeld werd door de Travellin Combies. We zijn daar dus een tijdje blijven plakken. Daarna reden we huiswaarts, maar hielden nog een tussenstop bij onze beste vrienden om vrouwliefs fiets te tonen. Thuis kregen we dan nog bezoek van schoonzus en schoonbroer en hun partners, en breiden we een plezant einde aan ons weekend… πŸ™‚

Groetjes!

Billy

β™₯

24 thoughts on “Weekendverslag 7 & 8 juli

  1. jij hebt een druk en vol weekend achter de rug billy,
    ik kijk je na:-)
    ga maar vast vooruit, ik doe wat langzamer:-)
    je nieuwe werk is niet hard werken zeker:-)
    je hebt zoveel enrgie over:-)

    xxx

  2. Een heel leuk, goedgevuld weekend πŸ™‚
    Tof om een deur te versieren voor de jarigen, ik heb al veel gehoord maar dat is nieuw πŸ™‚ Heel origineel en plezant vind ik dat.

  3. Dat was een heel goed gevuld weekend, maar dat is jou wel toevertrouwd en de inwendige mens zal jij beslist niet vergeten. Wat een mazzel had jij zondag. Hier heeft het de hele dag alleen maar geregend. Zie laatste log. Groetjes Mara

    • ik kon nu lekker “normaal” rijden, Neusje. Nu kunnen we tenminste ook een heuvelachtig parcours aan, zonder dat vrouwlief teveel afziet met haar rug

  4. Weer een mooi fiets, -eet en -drinkweekend Billy! Was Jean Marie Pfaff er zelf ook? Een grappige gozer wel, hier speelt nog steeds de realitysoap van zijn familie, blijft leuk om naar te kijken.
    En hoe smaakten de gratis aperitief en oesters bij inschrijving van JMP Classic πŸ˜‰
    Toffe fiets heeft vrouwlief, ik kan me zo voorstellen dat ze daar heel wat kilometertjes mee weg tuft πŸ˜€

    • zoals ik hierboven al schreef, Mich. Meer dan 110 km gereden, en dan nog 2 “streepjes” over op de batterijmeter. Is wel goed geslaagd dus, en dat na die 50 km over heuvelachtig terrein!

  5. Een heerlijk druk weekendje met een sportieve noot πŸ™‚ Lekker hoor. Hier was het vooral zondag de ganse dag regen 😦 Ben niet verder gekomen dan de schuur die dag hahaha

    groeten Inge

  6. Woehaha een frietmobiel! Is dat zoiets als een rijdende snackbar?
    Maar dat lijkt me weer een mooi fiets, -eet en -drinkweekend Billy πŸ˜€
    Wel leuk zo’n JMP-Classic wielertour, was Jean Marie er zelf ook? Grappige kerel wel, hier is nog steeds de realitysoap van zijn familie te volgen … één van de betere soaps.
    Smaakten de aperitief en de oesters?
    Lijkt me een topfiets van vrouwlief, kan me voorstellen dat ze daar heel wat kilometertjes mee maakt πŸ˜€

    • Jean-Marie was er inderdaad ook, hij kwam net toe toen ik vertrok voor de fietstocht. Hij heeft wel niet zo’n sportief uiterlijk meer als vroeger hoor…
      Als aperitief koos ik voor een Omer, en dat smaakt altijd! De oester heb ik niet aangenomen… πŸ˜‰

  7. Wij versieren hier gewoon de deur…hoef je niet met een deur te gaan lopen zeulen;).Jouw weekenden zijn nooit saai Billy!En ook Jean-Marie Pfaff nog gezien..zo jammer dat ze gestopt zijn met de soap!

dit vind jij er van...

