Werk update

Vorige week hoefde ik dus enkel te werken op maandagnacht, de rest van de week heb ik nog 4 inhaalrustdagen opgenomen zodat ik er in totaal al 6 had (ééntje per maand). En deze week hoef ik nog niet te werken, maandag begin ik bij mijn nieuwe werkgever. Voorlopig is dat in de nachtploeg, bij mijn schoonzoon. Ik krijg dan de kans om de productie-afdeling te leren kennen. Op 19 juli gaat het verlof al in, zodat ik eigenlijk een kleine aanloopperiode heb. Na het verlof zal ik nog enkele weken hetzelfde werk doen in de nachtploeg. De afdeling waar ik uiteindelijk verantwoordelijk voor wordt, moet nog opgebouwd worden, en de machines geïnstalleerd.

Het bedrijf (Moduleo) vervaardigt laminaat in pvc en is een onderdeel van de IVC-groep. Het product is heel innovatief en doordat er nog amper producenten zijn van dit artikel is er weinig concurrentie. Toekomstgericht lijkt het mij een veelbelovend product, en dat is ook één van de redenen waarom ik voor dit bedrijf koos.

Mijn taak wordt daar het opstarten van de recyclage-afdeling. Bij de productie, die eerst op reusachtige rollen gebeurt, wordt aan beide kanten van die rollen overtollig materiaal gemaakt, wat momenteel nog wordt vermalen en geregranuleerd door een externe firma. Het zelf in handen hebben van het recyclagegebeuren gaat hen een fikse besparing opleveren. En ook meer mogelijkheden om het gerecycleerde product zo efficiënt mogelijk te hergebruiken.

Deze week nog eerst wat genieten… 😉

Groetjes!

Billy

21 gedachtes over “Werk update

  1. er staan heel wat veranderingen op het spel voor jou, billy!!

    ik ben ‘ns gaan curieuzeneuzen op de website en het ziet er allemaal heel mooi en degelijk uit!

    ooit zijn we, bij openbedrijvendag, eens gaan kijken in zo’n bedrijf dat laminaatvloeren maakt. in genk was dat. best interessant, moet ik zeggen! 😀

    veel succes, hoor!!

dit vind jij er van...

