De Tour

Ik weet het, het is de laatste dagen erg stil op mijn blog. Dat komt omdat ik de voorbije week volop kon genieten van mijn “werkloosheid”.

Enkele keren met vrouwlief een fietstocht gemaakt, af en toe enkele voetbalwedstrijden van het EK bekeken op tv, vaak met vrienden weg geweest, en last but not least wat tijd gestoken in het organiseren van onze Tourpoule. Zaterdag ging de Tour van start, en net als vorig jaar organiseerde ik voor de familie een pronostiekwedstrijd (met dank aan Hanneke). Iedere deelnemer moet dan een ploeg van 20 renners samenstellen. In elke rit worden punten toegekend aan de 10 eerst aangekomen renners. In 4 ritten zijn er ook dubbele punten te verdienen, en in het eindklassement zijn er ook bonussen voor wie de gele trui, groene trui, bolletjestrui en witte trui in zijn lijst heeft.
Wat vorig jaar nog eeuwige roem opleverde aan de winnaar, wordt dit jaar een financieel extraatje van 70 euro. Deelnemen kost dit jaar nl. 5 euro, en de totale prijzenpot wordt dus volledig aan de winnaar geschonken.
Mijn ploeg bestaat uit volgende renners:

Boasson Hagen Edvald
Cancellara Fabian
Cavendish Mark
Chavanel Sylvain
Costa Rui
Evans Cadel
Goss Matthew
Greipel Andre
Iglinskiy Maxim
Kittel Marcel
Martin Tony
Nibali Vincenzo
Paolini Luca
Renshaw Mark
Sagan Peter
Sanchez Samuel
Schleck Frank
Taaramäe Rein
Voeckler Thomas
Wiggins Bradley

 

Voorlopig sta ik hiermee in de middenmoot, maar de verschillen zijn nog klein. En de Tour nog lang… 😉

Groetjes!

Billy

22 thoughts on “De Tour

  1. die namen zeggen me weinig tot niets. Dit komt omdat ik de laatste jaren de tour niet meer gevolgd heb.
    In ieder geval veel succes met je pronostiek.

  2. Stilte voor de storm misschien Billy?
    Van de tour wordt ik niet warm. IK volg totaal andere sporten. Wel leuk voor de liefhebbers. Die kunnen hun hart weer ophalen.

  3. Hoh, sommige rennersnamen van uw lijst klinken bekend door er van te horen op het nieuws. Het is geleden van de tijd van Eddy Merckx, Lucien Van Impe, Bernard Hinault (vond ik een knappe) etc..dat ik wist wie wie was 🙂 Succes in ieder geval met de pronostiek, leutig alleszins…en spannend 😉

  4. Leuk initiatief ! Ik volg de Tour ook dit jaar. Meestal moet ik het doen met een samenvatting omdat ik overdag werk. Maar ik kijk ook steevast naar Vive le vélo. Ik ben echt benieuwd wie er gaat winnen. Er zijn nog zoveel dagen te gaan en er kan nog zoveel gebeuren. Ik wens je alvast succes met je prognostiek ! Dat maakt het zeker nog spannender.

dit vind jij er van...

